Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
misschien kan je met hetzelfde bit rijden als hoe ze bij de vorige eigenaren reed, dus die D trens?
ook aan de longe diezelfde commando's gebruiken LOLLYYwood schreef:Niet van bit veranderenmisschien kan je met hetzelfde bit rijden als hoe ze bij de vorige eigenaren reed, dus die D trens?
Verder veel op stem en zitook aan de longe diezelfde commando's gebruiken
Blubje11 schreef:Je kan een ander bit proberen, maar als je naar een scherper bit gaat, raakt ze daar weer aangewend dus is het alsnog niet opgelost. De enige tip die ik je kan geven is om er korte metten mee te maken door niet stiekem de druk op voeren.
LOLLYYwood schreef:Hoe rijd ze met die Dtrens?
Ginootje schreef:Blubje11 schreef:Je kan een ander bit proberen, maar als je naar een scherper bit gaat, raakt ze daar weer aangewend dus is het alsnog niet opgelost. De enige tip die ik je kan geven is om er korte metten mee te maken door niet stiekem de druk op voeren.
Hoe mag ik het korte metten mee maken zien?!
(Puberteit ben ik bang..)
Ginootje schreef:Dit bitje is ze mee gereden! Misschien dat iemand het herkent? Dacht zelf aan een D trens.
http://i44.tinypic.com/35li5uc.jpg
annibel schreef:Ginootje schreef:Dit bitje is ze mee gereden! Misschien dat iemand het herkent? Dacht zelf aan een D trens.
http://i44.tinypic.com/35li5uc.jpg
Lijkt me eerder zo'n rolletjes bit, voor paarden die het bit vast willen pakken ; http://www.agradi.nl/imperial-riding-d- ... 11-5cm.htm
Misschien kan je dat proberen?
Was net even gaan zoeken en kwam hierop uit! Weet jij wat die rolletjes voor werking hebben? Wil ook weer niet te streng. Ginootje schreef:@Blubje11 Ik laat het zeker niet te lang doorgaan! Maar op een gegeven moment heb ik gewoon niks meer in me handen en dendert ze gewoon door me heen! En op een heel ander moment kan ik gewoon bitloos met der rijden en geeft ze geen kik(Puberteit ben ik bang..)
Maar ik bedoel dus dat je het niet zo ver laat komen dat je de controle kwijt bent en ze dwars door je heen dendert. probeer dat voor te zijn. Hoe je dat wil aanpakken moet je zelf maar even kijken, want ik kan wel zeggen omtrekken of met grof geweld aan dat bit hangen maar dat is niet altijd zo een goeie oplossing voor ieder paard. Blubje11 schreef:Ginootje schreef:@Blubje11 Ik laat het zeker niet te lang doorgaan! Maar op een gegeven moment heb ik gewoon niks meer in me handen en dendert ze gewoon door me heen! En op een heel ander moment kan ik gewoon bitloos met der rijden en geeft ze geen kik(Puberteit ben ik bang..)
Of ze vind bitloos fijnerMaar ik bedoel dus dat je het niet zo ver laat komen dat je de controle kwijt bent en ze dwars door je heen dendert. probeer dat voor te zijn. Hoe je dat wil aanpakken moet je zelf maar even kijken, want ik kan wel zeggen omtrekken of met grof geweld aan dat bit hangen maar dat is niet altijd zo een goeie oplossing voor ieder paard.
Lukt sturen eigenlijk nog wel?
Maar heb je der eenmaal over dit moeilijke punt dan heb je een top knol! Ginootje schreef:Dit bitje is ze mee gereden! Misschien dat iemand het herkent? Dacht zelf aan een D trens.
[ Afbeelding ]
Ginootje schreef:Sturen zelf lukt wel, maar als madam heeft gezien dat ze ver weggaat van de kudde dan wilt ze dus terug draaien en dan heb ik niet heel veel meer te vertellen! Ik wissel nu af met bitloos en bit.. Alleen ik rij dan met de kaptoom van Marijke de Jong en hier dendert ze ook nog wel doorheen.. Het is wel echt een tank van een tinkerMaar heb je der eenmaal over dit moeilijke punt dan heb je een top knol!
magda_90 schreef:Ginootje schreef:Dit bitje is ze mee gereden! Misschien dat iemand het herkent? Dacht zelf aan een D trens.
[ Afbeelding ]
Dat is een western D-ring, de westernvariant van een D-trens (http://www.paardenbitten.nl/Snaffle.html).
Overigens geen scherper bit nemen, want dat kan twee weken goed gaan en dan begint het hele riedeltje opnieuw. De enige echte oplossing is werken aan de achterliggende problemen, meestal op het gebied van rijtechniek en opvoeding. Succes!
Blubje11 schreef:Ginootje schreef:Sturen zelf lukt wel, maar als madam heeft gezien dat ze ver weggaat van de kudde dan wilt ze dus terug draaien en dan heb ik niet heel veel meer te vertellen! Ik wissel nu af met bitloos en bit.. Alleen ik rij dan met de kaptoom van Marijke de Jong en hier dendert ze ook nog wel doorheen.. Het is wel echt een tank van een tinkerMaar heb je der eenmaal over dit moeilijke punt dan heb je een top knol!
In dat geval denk ik dat je het beste gewoon kunt oefenen. Niet alleen met rijden maar ook met van de kudde weggaan. Loopt ze ook over je heen als je er naast staat?