Samen galopperen graag tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Samen galopperen graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 08:52

Beste bokkers ik ga morgen voor het eerst in de les met iemand anders gallopeten nu zocht ik tips om te weten waar ik rekening moet houden Gr. Ashley

Batlow

Re: Samen galopperen graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:54

Niet naast elkaar galopperen, dan zien paarden het vaak als een race. Die van mij gaat dan iig continu versnellen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:55

Je hebt les, dus je instructrice zal vast uitleggen waar je op moet letten.

Geniet er van en probeer te ontspannen. Kijk goed voor je en probeer inderdaad niet naast de ander te galopperen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 08:55

Dat is een hele handige tip harstikke bedankt

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 08:56

Dat denk ik ook

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:58

Iig niet naast elkaar gaan galloperen. Ik weet niet of jij op een manegepaard zit,mof op een verzorg/eigen paard, maar veel paarden zien dit idd als een race. Blijf over de hoefslag rijden, en houd je paard in de arbeidsgalop, niet te dicht achter de ander gaan galloperen, dit kan lijden tot bokken of trappen. Verder gewoon genieten, en blojf vooral zoveel mogelijk op de hoefslag!

Mag ik misschien vragen of je al een ver gevorderde ruiter bent, of dat je nog een beginner ofzo bent?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:06

Viktor238 schreef:
Iig niet naast elkaar gaan galloperen. Ik weet niet of jij op een manegepaard zit,mof op een verzorg/eigen paard, maar veel paarden zien dit idd als een race. Blijf over de hoefslag rijden, en houd je paard in de arbeidsgalop, niet te dicht achter de ander gaan galloperen, dit kan lijden tot bokken of trappen. Verder gewoon genieten, en blojf vooral zoveel mogelijk op de hoefslag!

Mag ik misschien vragen of je al een ver gevorderde ruiter bent, of dat je nog een beginner ofzo bent?

Ik ben een gevorderde ruiter en rij op een vaste manegepony

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:08

nardxash schreef:
Viktor238 schreef:

Ik ben een gevorderde ruiter en rij op een vaste manegepony

Oke, dus je kent het galloperen dan waarschijnlijk al goed. Gewoon dien zoals je het ook in je eentje doet. Genoeg afstand houden en heerlijk ontspannen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:10

Blijf lekker zelf rijden, dus probeer te voorkomen dat je pony bij de ander aanhaakt en daar achter blijft plakken. Rijd dus af en toe een volte of een ander figuur als je daar al aan toe bent qua niveau. Als je figuren rijdt, let dan goed op de ander om te zorgen dat je elkaar niet hindert of zelfs botst.

Ga niet inhalen als je te dicht op je voorganger zit, wendt liever af :)

Veel plezier!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:11

Zal ik doen harstikke bedankt voor de tip

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:51

Corelli schreef:
Blijf lekker zelf rijden, dus probeer te voorkomen dat je pony bij de ander aanhaakt en daar achter blijft plakken. Rijd dus af en toe een volte of een ander figuur als je daar al aan toe bent qua niveau. Als je figuren rijdt, let dan goed op de ander om te zorgen dat je elkaar niet hindert of zelfs botst.

Ga niet inhalen als je te dicht op je voorganger zit, wendt liever af :)

Dit is zo'n beetje alles waar je op moet letten inderdaad.
Maak je niet te druk! Vooral lekker genieten. :))

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:59

Zal ik zeker doen