nrps topper

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amberIB

nrps topper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:38

hallo dit is marron ik rij marron sinds begin maart snel had ik al mijn eerste wedstrijd :) marron is een 12 jarige nrps merrie ik springen met haar B en dressuur L1. het is een super leuke pony maar wel moeilijk. we zijn eerste geworden met het nrps kampioenschap. marron heeft ZZ gesprongen en M1 gedressuurt. ze is al sdoor verschillende mensen getraind en uitgebracht maar zij zijn er weer mee gestopt en ik ben nu met der bezig en probeer het meeste uit haar te halen, want ze heeft ook een lange tijd stil gestaan en er is meer mee gesprongen dus je ziet niet veel meer van de dresuur daar ben ik ook hard voor aan het trainen om dat weer helemala terug te krijgen. hier zijn ene aantal foto'tjes tips?
waar ik op moet letten:
- me hakken naar beneden houden boven de sprong
- meer los laten van voor

los rijden voor mijn eerste wedstrijd
Afbeelding
los springen
Afbeelding
hierden (eerste officieele wedstrijd)
Afbeelding
Afbeelding
we hebben ook al crostraining gevolgd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
springwedstrijden
Afbeelding

Afbeelding
dressuur foto'tje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaula op 03-08-13 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd wegens geen toestemming fotograaf

lianne__

Re: nrps topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:35

Wat een ontzettend leuk dier heb jij!
Leuke combinatie in zo'n korte tijd.
Probeer je hakken uit te drukken op de sprong.
Dan heb je een mooiere been ligging.

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:24

Super leuke pony!
Heet de pony alleen Marron, of staat er nog iets voor/achter? Ze komt me bekend voor.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:04

Wat een leuke pony zeg! Fijn dat ze ook al wat ervaring heeft. Moet zeggen dat ik je introverhaaltje wat te zelfverzekerd vind overkomen :o Beestje heeft ZZ gesprongen en M1 dressuur gelopen, is erg moeilijk en waar andere ruiters zijn gestopt ga jij er meer uit halen? Gewoon lekker aan jezelf blijven werken, genieten van de ervaring van de pony en een hoop plezier hebben!

Denk aan je hakken met het springen, je schiet bijna met je hele voet door de beugel. Druk houden op de bal van je voet. Ook bij de laatste dressuurfoto is nog wat aan je houding te verbeteren. Je bovenlijf hangt naar achteren en je maakt het de pony (die het heel knap doet!) erg moeilijk. Veel succes!

sellesob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:49

Leuke pony ! je zou nog wel wat aan je houden kunnen werken..

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 19:50

BabetSanRemo schreef:
Super leuke pony!
Heet de pony alleen Marron, of staat er nog iets voor/achter? Ze komt me bekend voor.

ja ze heet alleen marron ;)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:30

Leuk stel zijn jullie.
Gezien het HAW is wil ik je als tip mee geven om te proberen niet helemaal achter in je zadel te rijden ( zie de laatste foto) en let op je hakken. Lekker door blijven oefenen en veel succes!

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:01

@selena87 ja klopt :)
@netam89 ja klopt patric laatste foto zit ik te ver achterover en heb veel moeite met me hakken vooral met springen ze is niet goed aan me bene dus heb heel vaak me spoor nodig :(

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:59

Leuke combinatiee! handen laat houden en zoals je al zei je hakken laag houden.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:40

Je teugels mogen van mij iets korter want je handen mogen iets meer mee, nu hou je hem een beetje tegen als je dat niet doet en zodra je het wel doet heb je slappen teugels :) Inderdaad goed je hakken uitdrukken maar dat heb je zelf ook al opgemerkt ;)

Moniique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:55

Wat een leuk beestje!
Ik zou idd zoals er ook al word gezegt door sommigen je teugels iets korter nemen, zodat je je handen meekunnen zonder de teugels slap worden + je handen laag proberen te houden. En zoals je ook zelf aangeeft op je hakken letten :)

Verder ziet t er erg leuk uit !