Ik ben nu aan de slag gegaan bij iemand in kockengen, en hij heeft daar 2 pony's staan. Een 5 jarige dressuur topper, en dan de pony die ik ga inrijden
Er is al voordat ik begon vaak opgehangen ( ze is overgens 3,5 bijna 4 ) en ik ben er vandaag voor het eerst op gaan zitten! Ze gaf er geen kick om! Ze stond lekker rustig om zich heen te kijken alsof er ak jaren iemand op haar rug zat, toen hebben we nog eventjes het op en afstappen een aantal keer herhaald. Ze deed het super!
Dit gaan we morgen ook nog een keer herhalen, en dan krijgt ze 2 dagen rust, en dan gaan we het weer herhalen en kijken hoe ze er op reageert om te stappen met iemand op haar rug
Ik ben zo trots op haar! Dat ze zo braaf is, en nergens naar omkijkt terwijl als je haar longeert dat dan alles eng is. En ze erg vlot is ( niet bokkerig ), wat me opvalt is dat ze super hoog opgooit in de draf en daarbij dan ook nog is mooi strekt! Dat word wat voor in de dressuur! Ze heeft ook aanleg naar springen dus dat is altijd leuk
Het leukste vind ik nog dat als we uiteindlijk wedstrijden gaan rijden, dat alles wat ze kan dat ik dat haar geleerd heb, en dat gevoel is gewoon super! Ik kan haast niet wachten om met haar aan de slag te gaan
Ik had alleen een vraagje: hoelang hebben jullie gedaan over het inrijden, daar bedoel ik bij de stap, draf en galop? Ik ben namelijk bang om te snel te gaan ( okal heeft die man ervaringen met ponys die ingereden moeten worden) en we doen ook alles op een lekker rustig tempootje, maar ik wil een beetje Weten wat redelijk is enzo
Groetjes,
Sanne
. Gaat er niet om hoe snel je gaat maar hoe intensief... Als je dagelijks 45min rijdt nu is dat echt te veel. Gewoon erop iets doen, braaf dan uitstappen en klaar.