Mijn 7 jarig paard begint de galop wat beter onder de knie te krijgen (rijden recreatief) en wordt langzaamaan wat sterker in de achterhand. Ineens wil het aanspringen in galop niet meer onder het zadel, zowel links als rechts niet. Ze maakt een beweging alsof ze aan wil springen, maar blijft dan op de plek staan en gaat niet vooruit.
Normaal geef ik een halve ophouding en daarna de galophulp en gaat het best goed, nu dus niet. Ik heb al geprobeerd de teugels los te laten (en alles wat daar tussen zit) maar dan wordt ze helemaal in het diepe gegooid en gebeurd er weinig. Vandaag maakte ze er een soort pirouette van, in galop dus. Ze is lang niet sterk genoeg dus valt weer terug in stap.
Het maakt niet uit of ik wat mee ga zitten of rechtop blijf.
Tikje met de zweep helpt niet, ze gaat alleen maar harder draven. Uiteindelijk valt ze wel in de galop maar op deze manier is het natuurlijk niet de bedoeling.
Aan de longeerlijn gaat het wel goed (blijft er wat moeite mee houden maar dat is altijd al geweest en gaat steeds beter). Het ligt dus aan mij, maar wat doe ik fout?
(ik heb wekelijks les, maar nu ivm zomervakantie niet. Zadel is gecheckt en opgevuld 3 maanden terug. Masseur is geweest en heeft wat spieren losgemaakt en raadde aan bij elke keer rijden de galop 3x links en 3x rechts aan te springen om de achterhand sterker te maken)
Wie heeft zo 1 2 3 dé tip?