Nadat ik zo een pech had met mijn vorige hengst Stanley (vandaar mijn naam) heb ik even niet gereden en ben mijn ouders gaan bezoeken (grens van NL/DE, ik woon in Berlijn) en kwam zo bij bekende van mijn ouders terecht die nog een merrie hadden staan!
De donkerbruine merrie heet Flovina en is nu 5 jaar jong, is er een van Flovino (v. Florestan 1) en meet iets rond de 1.70 cm.
Ze komt zeg maar gelijk van de fokker dus is nog niet lang onder het zadel, nog niet lang bereden!
Op papier was ze wel leuk dus ben ik eens gaan kijken.. gelijk verliefd!!
Zij was van de fokker gekomen en zou dan door hun dochter bereden werden alleen was zij een echte hobbyrijder/beginner die alleen de bossen in wilde en was zelfs bang voor haar geworden.
Ik snap niet waarom ze dit paard hebben gekocht, maar ze hadden ook geen idee waar ze mee bezig waren.. zo kwam het erop neer dat zij met dit paard geen plezier had en ze het land opgepleurd werd nadat er een haflinger gekocht was waar ze wel mee kon..
Ze stond heel zielig op de wei, manen en staart helemaal in de knoop en de hoeven slecht.. niet verzorgd!
Foto's kan ik wel opzoeken als iemand interesse heeft, maar dat is toch niet zo leuk om te zien.
Ik ben er even op gaan zitten terwijl ik geen rijdkleding mee had, het moest gewoon, ze teste me even uit.. lees: plots stilstaan, ik drijven/klein tikje, kwam achter en van voren iets omhoog en toen ging ze als een speer!!)
Toen hebben we haar voor een zacht prijsje overgenomen en iedereen was happy.
Heb haar eerdergisteren gehaald (paard 6 uur op trailer, was relaxed!!) en dan gister voor het eerst bij mij op stal eventjes gereden!
Ik heb haar kort ingestapt, paar rondjes om elke hand in de draf gereden en ben er weer afgestapt, omdat ze nul conditie, nog weinig kracht heeft etc.
Ze liep voor mijn gevoel wel fijn, lange reis + nieuwe stal en eigenaar! Ik zit hier dus voor het eerste keer erop met mijn eigen spul etc.
Ik heb niet veel verwacht maar was tevreden met haar, oordeel zelf maar.
Mijn punt is vooral mijn houding, ik heb het moeilijk gehad de balans te vinden en mijn benen stil te houden!
Flovina moet wat actiever, flitsender lopen in de toekomst als ze wat meer kracht krijgt
Cap eigen keuze!! Alles is welkom.. maar wel beetje lief houden aub
Groeten!!http://www.youtube.com/watch?v=5X6elD9eq7k
http://www.youtube.com/watch?v=DqQGW0JifGs

. Verder, wat betreft het eerste filmpje, kijk eens goed hoe hard jij elke keer achterop het zadel knalt, haar rug krijgt zo veel te verduren. Je beweging moet van het paard uitgaan en nu druk je jezelf vanuit de beugels omhoog, vandaar je slingerbenen. Probeer hier heel goed aan te werken want dit keert zich onherroepelijk tegen je doordat het paard de rug vast gaat zetten. In Duitsland zijn ze vaak veel meer bezig met zit/houding dus een aantal weken iemand laten helpen is geen probleem en het maakt je alleen beter. Het lijkt een mooi paard zo op het oog, zorg dat je er zuinig op bent.
Kom op zeg!
.