Florence 1e keer bij HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prissje1995

Florence 1e keer bij HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 21:53

heey bokkers.
mijn 3Jarige Sandreo ruin voor het eerst bij HAW :)
heb hem al vanaf dat hij 5 maandjes oud is.
en ben super blij met hem.
ik wil rond oktober eens een B proefje met hem gaan doen op wedstrijd.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

bedankt voor het kijken!!
en natuurlijk zijn reactie's altijd welkom!! :)

Groetjes,
priscilla :D

Anoniem

Re: Florence 1e keer bij HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:56

Leuk paard en mooie combi. Ik zou alleen meer ontspanning en lengte in de bovenlijn willen zien.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:56

Knappe vent zeg :D . Wees er maar zuinig op!

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 21:59

Sonja schreef:
Leuk paard en mooie combi. Ik zou alleen meer ontspanning en lengte in de bovenlijn willen zien.

oke bedankt voor U reactie, daar gaan we mee aan de slag.

groetjes,
priscilla

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:00

setteke schreef:
Knappe vent zeg :D . Wees er maar zuinig op!

dank u wel, voor U leuke Reactie!
ik zal heel zuinig op hem zijn :D

Groetjes,
Priscilla

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:01

Knap paard met potentie! Je mag hem wel meer naar de hand toe rijden. Hij oogt nu erg in elkaar getrokken en opgekropt. Wat meer halslengte maakt het beeld een heel stuk fijner! Dus hand naar voren en probeer hem zo meer richting de loodlijn te rijden en achter actief te houden. Daar zal zijn bespiering ook beter van worden!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:02

Oeh ja, inderdaad mag dat neusje er nog wel uit! Verder een paar tips, leg je benen een stukje naar achter en kijk naar voren. Daar ga je sowieso al rechter van zitten.

Succes met de wedstrijden straks! En je blauwe setje vind ik erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Pacific op 12-07-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:02

leuk paard :D

ik zou hem graag wat lager ingesteld zien..geef hem wat meer vrijheid van de voorkant..hij is pas 3 jaar!
mag ik vragen waarom je met sporen rijd?

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:05

xNikitaaa schreef:
Oeh ja, inderdaad mag dat neusje er nog wel uit! Verder een paar tips, leg je benen een stukje naar achter en kijk naar voren. Daar ga je sowieso al rechter van zitten.

Succes met de wedstrijden straks! En je blauwe setje vind ik erg leuk!

ja over het neusje klopt helemaal, ben ik helemaal met jullie eens, daar zijn we ook mee bezig om het te verbeteren :)
oke, ga ik proberen met me benen! en dat ik niet naar voren keek viel mezelf ook heel erg op, op deze foto's :o
bedankt voor U reactie.

Groetjes,
Priscilla

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:08

AdnerB schreef:
leuk paard :D

ik zou hem graag wat lager ingesteld zien..geef hem wat meer vrijheid van de voorkant..hij is pas 3 jaar!
mag ik vragen waarom je met sporen rijd?

tuurlijk mag U dat vragen,
hij was eerder nogal erg lui, kreeg geen reactie op mijn 'blote' been.
en omdat ik hem bij hem er heel erg op moest letten dat hij actief van achter bleef en dus niet traag werd ( waar sandreo's vaker de neiging naar hebben ) heb ik deze sporen erbij gepakt...
het is niet zo dat ik constant met mijn sporen aan hem zit, en ik rij hem ook vaker zonder sporen omdat hij nu meer op mijn been reageerd.

Bedankt voor U reactie,

Groetjes,
Priscilla

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:10

bedankt voor de uitleg :)
misschien kan je met het voorwaarts rijden een zweepje erbij pakken..

ik ben benieuwd naar een filmpje.. heb je die of kan je die maken? :D

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:14

AdnerB schreef:
bedankt voor de uitleg :)
misschien kan je met het voorwaarts rijden een zweepje erbij pakken..

ik ben benieuwd naar een filmpje.. heb je die of kan je die maken? :D

ja hoor ik heb wel een filmpje,
is niet het beste filmpje... maar voor een beetje inzicht te krijgen :)
ik zal snel weer eens een nieuwe maken :D
de link: http://www.youtube.com/watch?v=khoGV6fUZfU

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:24

Ik vind 'm erg leuk hoor, ook in het filmpje :j Maar toch meer de handrem eraf, neusje wat meer eruit en iets meer op eigen benen laten lopen. Hij wordt nu af en toe ook wat 'hoog' in het kruis en dat komt de zuiverheid van je draf in 't achterbeen niet ten goede.

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:27

Sonja schreef:
Ik vind 'm erg leuk hoor, ook in het filmpje :j Maar toch meer de handrem eraf, neusje wat meer eruit en iets meer op eigen benen laten lopen. Hij wordt nu af en toe ook wat 'hoog' in het kruis en dat komt de zuiverheid van je draf in 't achterbeen niet ten goede.

heel erg bedankt!
heel fijn om allemaal die leuke reactie's te krijgen,
ja klopt allemaal. ben ik het volledig mee eens..
bedankt voor de reactie, we gaan er nu nog meer aan werken in de training.

groetjes,
Priscilla

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:33

Heel leuk paard. Je zou in je houding een rechte lijn moeten kunnen tekenen vanaf oor, via schouder en heup, naar hak. Als je nu via die punten een lijn trekt, zie je dat je niet recht en dus niet in balans zit. Sowieso zou ik je paard meer lang en laag willen zien lopen, om zijn balans te trainen op deze leeftijd. Zo leert hij op zijn eigen benen, zonder steun van je hand te lopen, met meer ruggebruik. Laatste tip; sporen moet je niet gebruiken om een paard dat slecht aan je been is, scherper te maken. Dan gaat hij zonder sporen alleen maar slechter reageren. Gebruik een zweepje op de momenten dat hij beter moet reageren en later in je training een spoortje gebruiken om een meer verfijnde buiging te vragen.
Succes met alles, het is een leuk paardje om te zien.

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:39

Diane_Basje schreef:
Heel leuk paard. Je zou in je houding een rechte lijn moeten kunnen tekenen vanaf oor, via schouder en heup, naar hak. Als je nu via die punten een lijn trekt, zie je dat je niet recht en dus niet in balans zit. Sowieso zou ik je paard meer lang en laag willen zien lopen, om zijn balans te trainen op deze leeftijd. Zo leert hij op zijn eigen benen, zonder steun van je hand te lopen, met meer ruggebruik. Laatste tip; sporen moet je niet gebruiken om een paard dat slecht aan je been is, scherper te maken. Dan gaat hij zonder sporen alleen maar slechter reageren. Gebruik een zweepje op de momenten dat hij beter moet reageren en later in je training een spoortje gebruiken om een meer verfijnde buiging te vragen.
Succes met alles, het is een leuk paardje om te zien.

heel erg bedankt voor U reactie!
hier kan ik zeker een deel mee, en gaan we dus zeker aan werken!
zeker aan het langer en lager lopen.
ik heb hem eerst met zweepje gereden voordat ik de sporen nam,
maar zweep gaf hij toen helemaal niks om.
maar.. nu reageerd die inmiddels al veel beter, omdat hij het nu natuurlijk ook meer snapt.
dus ik zal wel me sporen afdoen en kijken wat hij doet op een zweepje, zeker de moeite waard om het te proberen.

Groetjes,
Priscilla

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:41

Goed dat je zo open staat voor tips en ermee aan de slag gaat. Bedenk wel dat wij alleen maar plaatjes beoordelen, veel belangrijker is het om goede instructie te hebben die je kan leren wanneer je welke hulpen moet geven en om je bewust t maken van de dingen die je nu onbewust of automatisch doet. Succes!

prissje1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:44

Diane_Basje schreef:
Goed dat je zo open staat voor tips en ermee aan de slag gaat. Bedenk wel dat wij alleen maar plaatjes beoordelen, veel belangrijker is het om goede instructie te hebben die je kan leren wanneer je welke hulpen moet geven en om je bewust t maken van de dingen die je nu onbewust of automatisch doet. Succes!

ja sta ik zeker voor open,
anders is het ook onnodig om bokkers om hun mening te vragen als je er toch niks mee doet..
vind ik :D
ja goede instructie heb ik.
krijg thuis Privé les en via mijn school opleiding hebben we les van Stéphanie Peters :D
daar heb ik ook 10weken stage gelopen, dus ook goede begeleiding gehad.
Dank U wel!

Groetjes,
Priscilla

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:44

Je mag echt wel wat trotser zitten en voor je uit kijken! Ook zou ik minder streng zijn aan de voorkant en juist meer voorwaarts werken, ook veel overgangen en schijnovergangen rijden! Maar je hebt een mooi paard, wees er zuinig mee.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:44

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.