Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bellalanouk schreef:Hallo mijn paard is nu 7 jaar en een afstammeling van painted black, ik heb haar al vanaf er 2 en ze is altijd al heel druk geweest, nu gaat het rijden steeds beter ze blijft bij me lopen en loopt niet meer onder mij uit, ik heb alleem moeite met de galop en vooral als ze de galop heeft gedaan dan is ze super druk en wil ze alleen nog maar galopperen
Iemand ideeen wat ik eraan kan doen ????
Claudxx schreef:Om je paard rustig te krijgen na de galop moet je goed oefenen.
Maar wat doet hij dan precies? Gaat hij uit zichzelf galopperen of gaat hij heel hard draven of .. ??
Als alles verder in orde is met jou en je paard, moet je misschien proberen om galop-stap oefeningen te doen. Dat je dus na de galop probeert te gaan stappen .. daar wordt hij hopelijk rustig van, en dan kan je na 2 rondjes wel weer draven.
Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn en je te helpen, maar ook ik mis nog een boel informatie
) Lot_Sem schreef:Je zegt dat je paard niet meer onder je uit loopt, en daarna zeg je dat als je hebt gegalopeerd je paard alleen nog maar wil blijven galopperen. Dan loopt je paard volgens mij wél gewoon nog onder je uit hoor. Maar wat je heel veel kan proberen is overgangen rijden. Dat heeft bij mij ook erg geholpen met mijn oude paard, je moet het paard leren wachten i.p.v dat hij zelf het initiatief neemt. Succes!
Arc_En_Ciel schreef:Jolien2000 schreef:dat hoeft ook niet maar bij mij is dat wel het geval ik ga voorover zitten!!
Dan gaat je paard nog 3x zo hard.
TS, vraag een gediplomeerd persoon te kijken, die kan je adviseren.
TrIjNiE__ schreef:Zo is mijn verzorgpaard ook, dat is een kruising volbloedEenmaal dat ze gegaloppeerd heeft in 't bos, veel zuurstof in het bloed en ze wil steeds hard! Wat bij haar help is voltes, slalommen etc. dus veel voltes rijden, slangevoltes, enz. Veel succes
Bellalanouk schreef:TrIjNiE__ schreef:Zo is mijn verzorgpaard ook, dat is een kruising volbloedEenmaal dat ze gegaloppeerd heeft in 't bos, veel zuurstof in het bloed en ze wil steeds hard! Wat bij haar help is voltes, slalommen etc. dus veel voltes rijden, slangevoltes, enz. Veel succes
Ik kan niet eens met mijn paard het bos in ze is nog jong en idd voltes helpt
Ook best goed alleen bij mij is het probleem dat ze zo hoog haar benen optilt dan gaat ze dansen zeg maar en dan als ik een wetstrijd heb staat erbij je hoeft geen passage te laten zien maar ik weet niet wat ik daar aan kan doen