Lara's eerste keer @ HAW

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Lara's eerste keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:02

Omdat 't de laatste tijd wel goed gaat met Laar, ga ik toch een HAW topic wagen. Gewoon, omdat ik op dit moment nog geen les heb (lees: ben aan het opbouwen van een buigpeesblessure) en het wel fijn vind om wat feedback te krijgen op mijn rijden. :)

Lara (Officieel Lara Croft) is misschien op 02-04-2004 geboren wat haar nu 9 jaar maakt.
Haar ouders zijn onbekend, en verder is er ook niet veel over haar bekend.
Ik heb ooit in 2011 voor alle blessures eens een B proefje onderling gereden. Verder heb ik er vooral veel naast gelopen het afgelopen jaar. #)

In- en uitstappen doe ik altijd op het harde, daar heb ik deze keer geen foto's van. Maar stel je er niet veel bij voor, dat doe ik gewoon op 't gemakje met een lang teugeltje op het terrein. Dit is de 3e keer dat ik in deze buitenbak rijd. Sinds zaterdag staan we op een andere stal. :)

Hier de foto's van vandaag:

1. Afbeelding
Beetje gespannen door de baan draven.

2. Afbeelding
Voor me kijken en rechtop zitten. :))

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding
Verzamelen.

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Galop vind ze erg moeilijk! Alleen ik zit het nog heel moeilijk uit, dus werk ik zelf ook niet echt mee. :(

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11.Afbeelding
Beetje strenge hand, maar wel fijn been!

12. Afbeelding
Galop op de andere hand, vind ze nog moeilijker. :=

13. Afbeelding
Hoe ze de eerste keer reageerde op de 140x42 bak. :))

Zou leuk zijn als je iets achter liet, maar houd het netjes! +:)+

Puntjes waar ik echt op moet letten is recht zitten, en me been lang houden en vooral niet te streng zijn met m'n handen! Maar ik zelf ben ook nog best gespannen. :))

:evaw:

_Alarm_wlkp

Re: Lara's eerste keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:33

Blijf jullie topics altijd volgen, vind jullie zo'n mooie combinatie :D
De rest geef je zelf aan maar zo nu en dan mogen de tenen wat meer naar binnen.
En wat een piste! Zalig joh! Ging het niet meer goed op de andere stal?

elisaalovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:21

Jullie zijn zeker een leuke combinatie! En inderdaad probeer je been lang houden.. Ik blijf jullie volgen. :j

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:56

Hey ben je verhuist?
Vind haar over de benen fijn lopen maar heb het idee dat ze aan de voorkant een beetje haar eigen houding kiest, zou je haar ook wat ronder in kunnen stellen als je zou willen?
Leuk setje ook trouwens! :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:59

Gaaf paard, je rijdt ook netjes :)

Ik sluit me aan bij afwasborstel, ze zou net wat ronder mogen aan de voorkant.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:45

Ik zie een leuke combinatie! Probeer in de galop je been zo lang mogelijk te houden, dat maakt het plaatje nog meer 'af' :) Verder heb ik weinig op te merken, heb de indruk dat je haar wel fijn aan het lopen hebt!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:52

Leuk dier is het toch. :D

Viel mij ook op dat ze aan de voorkant wat zwaar/ strak lijkt. Probeer wat meer te buigen en stelling aan te nemen dat ze wat ronder wordt! Succes met opbouwen :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:23

*foutje! :D
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 12-07-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:24

afwasborstel schreef:
Hey ben je verhuist?
Vind haar over de benen fijn lopen maar heb het idee dat ze aan de voorkant een beetje haar eigen houding kiest, zou je haar ook wat ronder in kunnen stellen als je zou willen?
Leuk setje ook trouwens! :D

Hee, ja klopt ik ben verhuist! :)

Dat ze een eigen houding kiest klopt ook! Maar zwaar/strak is ze niet hoor. Er valt nog wel mee te sturen en schakelen!
Ik ga vandaag eens proberen wat meer stelling te vragen!

Ik ga eraan werken! :))

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:30

Super dat jullie weer aan het werk kunnen! :j De achterhand zou soms nog wat actiever mogen, maar jullie zijn natuurlijk lang buiten strijd geweest, komt vast goed! :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:11

Mooi hoor :)
Ik zou ook eens kijken of je haar wat lager kan instellen. Ze loopt nu voor het mooie net even teveel met het neusje eruit en als je haar steeds in deze houding traint heb je kans dat de bespiering kort en sterk wordt, maar niet meer soepel.
Als ze van zichzelf niet de neiging heeft om achter de teugel te kruipen kun je zelfs proberen haar stukjes wat dieper te rijden en dan uitschuiven. Als je dat een tijdje traint wordt haar wedstrijdhouding waarschijnlijk mooier :) Succes!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 16:50

Ga het eens proberen. Vandaag heeft ze even een dagje vrij en morgen ga ik eens met alle tips aan de slag. :)

Zal me vader wel wat foto's laten maken!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:55

Leuk dier maar ze lijkt idd erg strak aan de voorkant.
Probeer haar wat te laten zakken in haar hoofd hals houding en daarin wat uit te schuiven. Zo worden de rugspieren meer opgerekt en komt het ruggebruik ten goede. Ze moet dan wel soepel blijven aan de voorkant, wordt ze te strak vraag je haar weer wat ronder waarna je weer uitschuift. Als je haar daar voor elkaar hebt wordt ze in de oprichting ook beter.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:45

Ik ga het proberen hoor!
Het is soms zo lastig om dr wat ronder in te stellen, omdat ze dan lekker achter de loodlijn gaat sukkelen en dan blokkeert ze ook alles en krijg je dus van die gekke capriolen. Uitschuiven doet ze dan weer wel erg makkelijk. Ze lijkt wel erg strak op de foto's idd, maar kwa wat ik in mn handen hebt valt het heel erg mee. :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 15:14

Ik ben er een beetje mee aan de slag geweest.
Afbeelding
Niet echt een ideaal beeld, maar een begin. :) Ik heb ook geprobeerd vanuit hier aan te draven maar dat zag er zo uit;
Afbeelding
Toen waren we allebij de draag even kwijt, ik laat ook me hand half open (zie vingers :') ) dus t contact was ook even weg. Maar wel doorgezet, en veel overnieuw geprobeerd maar toen was de cameraman weg, die moest weer aan de arbeid! :D

En nog even een balkje gelopen!
Afbeelding

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:29

Op die stapfoto mag ie voor mij nog net een tikje zakken zodat ze echt de hals vanaf de schoft laat vallen. Als je het contact kwijt raakt zorgen dat je naar voren rijd en zo weer verbinding zoekt. Contact kwijt betekend niet voldoende van achter naar voor naar de hand toe gereden. Maar heeft wel even oefening nodig. Want ze mag dan in je hand wel niet strak aanvoelen maar dat is ze in der rug wel en die moet ze meer gaan leren gebruiken.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:33

't Was meer een beetje mijn schuld. Lara was wel aan 't opletten, alleen ik zat tegen paps te mouwen dat ie geen scheve foto's moest maken. :+

Want 't andere moment zag er zo uit:
Afbeelding
:) Alleen me been gaat zo ver naar achter..

Ik ga denk ik per augustus/midden augustus prive lessen nemen van 20 minuten.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:31

Ik vind het super om naar jullie als combinatie te kijken! Lara is écht een mooi paard :) ik ga jullie ook volgen :D

wat rijd je altijd mooi in setje!

CelineSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:25

Leuke setjes heb je! En een mooi paard!
De enige tip die ik voor je zou hebben is been lang houden, maar dat geef je zelf ook al aan!
Veel succes nog met het verdere rijden :) :j

sellesob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:35

Jij hebt echt leuke setjes ! en jullie zijn een leuke combinatie alleen je been wat langer..