Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes...(Ze rijd met een stang, even als detail
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Groetjes...
) liekec schreef:Viktor238 schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties. Een 'gewoon' bit daar begint ze niet aan, ze vindt dat haar paard een harde aanpak nodig heeft. Les vind ze niet nodig, ze heeft zelf al genoeg ervaring, vind ze.... En nu?
Potje verstand bij d'r door de brievenbus doen.

) Viktor238 schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties. Een 'gewoon' bit daar begint ze niet aan, ze vindt dat haar paard een harde aanpak nodig heeft. Les vind ze niet nodig, ze heeft zelf al genoeg ervaring, vind ze.... En nu?
liekec schreef:Viktor238 schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties. Een 'gewoon' bit daar begint ze niet aan, ze vindt dat haar paard een harde aanpak nodig heeft. Les vind ze niet nodig, ze heeft zelf al genoeg ervaring, vind ze.... En nu?
Potje verstand bij d'r door de brievenbus doen.
Debbie00 schreef:Dat paardje zal alleen maar sterker worden in de mond en steeds harder gaan om onder het bit uit te kunnen komen. Vluchten voor pijn. Nu met stang en wat is het volgende?? ijzerdraad in de mond?
UMayDream schreef:Het zadel is 1 ding, maar hoe zit het met rug, benen, hals/nek, gebit en hoeven?
Pijn kan overal vandaan komen, dus niet alleen het zadel.
Maar goed, als 'ie nu nog geen rugpijn heeft zal dat snel genoeg opkomen zetten denk ik, met zo'n ruiter
RandyOrton25 schreef:ZUCHT welke ..... Heeft dat verzonnen idd eens fatsoenlijk les nemen scheelt al de helft
Ik weet niet of het een goede kennis is maar ik zou toch duidelijk vertellen dat dit echt geen manier is.
Laat ze die stang er is uit halen en met een gewoon bit rijden
Viktor238 schreef:UMayDream schreef:Het zadel is 1 ding, maar hoe zit het met rug, benen, hals/nek, gebit en hoeven?
Pijn kan overal vandaan komen, dus niet alleen het zadel.
Maar goed, als 'ie nu nog geen rugpijn heeft zal dat snel genoeg opkomen zetten denk ik, met zo'n ruiter
Het paard is ook medisch goedgekeurd, maar verder wilde mijn kennis hem niet laten keuren. Ze vond het gewoon té ondeugend gedrag, en dacht zij dat afstraffen wel kon werken.
Kitty1985 schreef:RandyOrton25 schreef:ZUCHT welke ..... Heeft dat verzonnen idd eens fatsoenlijk les nemen scheelt al de helft
Ik weet niet of het een goede kennis is maar ik zou toch duidelijk vertellen dat dit echt geen manier is.
Laat ze die stang er is uit halen en met een gewoon bit rijden
Nogal een veel gemaakte fout.
Een stang is 1 van de vriendelijkste bitjes die je kan krijgen.
Deze schaart niet, en knelt de tong ook niet af en knijpt niks fijn
Even voor de duidelijkheid, dit is een stang:
[ Afbeelding ]