Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
michejan schreef:Ik vind het nogal ver gaan om een pessoa of een pelhalm te gebruiken. allebei geen aardige bitten als je het mij vraagt...
kleinvosje schreef:Ik vind je eerste zin erg fout. "Ik heb een kruising fjord pony DUS is hij erg sterk." Omdat het een kruising van die twee is, is hij erg sterk? Hoeft echt niet aan het feit dat het een kruising is te liggen.
Heb je al eens geprobeerd om met een gewone enkelgebroken trens te rijden? Wellicht valt het heel erg mee hoe sterk hij is.
michejan schreef:Ik denk eerder dat je iets aan de opvoeding/respect moet doen. je kunt er moeilijk steeds een zwaarder bit in gaan hangen. Het lost het probleem niet op namelijk.
en trouwens, tussen een enkelgebroken trens en een pelhalm/pessoa zit echt een heeeeeel groot verschil![]()
Er zit ook nog wel wat tussenin hoor.
Kitty1985 schreef:Hallo aarde tot moraalridder.
TS is 13!!!
En wat heb ik met anderen nodig? Ik reageer op TS en op de manier hoe zij wordt aan gevallen, wat nergens op slaat.
Je kan wel de moraalridder uithangen hoor, maar je bereikt er vrij weinig mee. Mensen doen toch wel waar ze zien in hebben, zeker in de paardenwereld
jipsvenna123 schreef:michejan schreef:Ik denk eerder dat je iets aan de opvoeding/respect moet doen. je kunt er moeilijk steeds een zwaarder bit in gaan hangen. Het lost het probleem niet op namelijk.
en trouwens, tussen een enkelgebroken trens en een pelhalm/pessoa zit echt een heeeeeel groot verschil![]()
Er zit ook nog wel wat tussenin hoor
Zoals ?
Brendaaaa schreef:Ach wat een gezwets! Je paard kan in de bak wel 100 procent fantastisch rijtechnisch opgevoed zijn, maar zich buiten als een wervelwind gedragen. Ik heb een paard wat ik in de bak op 2 pinkjes rijd op een dubbelgebroken bitje, maar buiten (met name met andere paarden erbij) niet terug te krijgen is vanuit de galop op een dubbelgebroken bitje. Bij hem hangt er dus tijdens buitenritten inderdaad een pelham in (die volledig los hangt in stap en draf, ik heb namelijk zachte handen als hij naar me luistert). Ik vind het totaal niet leuk want ik hou helemaal niet van scherpe bitten, maar ik vind veiligheid belangrijk!
Ik vraag mij wel af of de mensen die hier aangeven dat je het rijtechnisch moet oplossen wel buiten rjiden, en of zij een paard kochten die zij níet zelf hebben opgevoed. Je zit dan namelijk met het verleden van een paard, en dat werk je er niet even uit. Als iemand mij de oplossing kan aandragen dat mijn paard buiten net zo op 2 pinkjes terug te krijgen is als in de bak, dan hang ik met alle liefde mn dubbelgebroken bitje erin!!!!
ps mijn paard is NERGENS bang of schrikachtig voor, hij is alleen een echt kuddedier en wil absoluut niet achterblijven bij de andere paarden. Dit resulteert er dus in, dat hij soms achter een vluchtend paard aangaat.