ik had mijn instructrice eens gevraagt of ze tijdens de les foto's wil maken aangezien ze hele mooie foto's maakt.
ik heb Durano nu ongeveer een half jaar en had voor hem nog nooit echt serieus dressuur gereden, ikzelf vind dat we heel erg vooruit zijn gegaan(nog lang niet perfect maar het gaat al stukken beter!) en dat wil ik met jullie delen.
commetaar puntjes van mezelf zijn:
ontspannender met mijn hand zijn (zie; durven loslaten)
rechtop blijven zitten
hakken uitdrukken
tenen naar binnen
handen soms meer opgericht houden
en een beetje meer lachen
ik hoop dat ik nuttig commetaar krijg, wel een beetje lief zijn voor ons alsjeblieft
zo was het eerst:

(schaamschaam)en nu is het zo:

ik weet niet precies waarom dat hij zijn hoofd zo scheef houd, want mijn handen zijn gelijk, ik ga ervan uit dat hij met zijn bit aan het spelen was

kriebelneus hihi

hier schoot hij weg omdat hij schrok van een galopperend paard in een wei, verders vind ik dat ik mijn handen meer bij elkaar moet houden, meer rechtop moet zitten en moet ontspannen, want dan loopt hij ook beter, jammer dat ik zo weinig galops foto's heb want ik weet dat hij super kan galopperen, hier nog een foto ter vergelijken van op onze 2e wedstrijd (met 2 winstpuntjes hihi)

(handen te laag)
ik hoop dat jullie een beetje lief voor ons zijn

edit; ik heb uiteraard ook uit en ingestapt maar hier geen foto's van
. Dit kun je gewoon oefenen op de bank of stoel en uiteraard op je paard. Hierdoor zul je meer ontspannen op je paard zitten en beter mee kunnen gaan met de beweging.