Durano @les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Durano @les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:15

heyhey,

ik had mijn instructrice eens gevraagt of ze tijdens de les foto's wil maken aangezien ze hele mooie foto's maakt.
ik heb Durano nu ongeveer een half jaar en had voor hem nog nooit echt serieus dressuur gereden, ikzelf vind dat we heel erg vooruit zijn gegaan(nog lang niet perfect maar het gaat al stukken beter!) en dat wil ik met jullie delen.

commetaar puntjes van mezelf zijn:
ontspannender met mijn hand zijn (zie; durven loslaten)
rechtop blijven zitten
hakken uitdrukken
tenen naar binnen
handen soms meer opgericht houden
en een beetje meer lachen :D

ik hoop dat ik nuttig commetaar krijg, wel een beetje lief zijn voor ons alsjeblieft :o

zo was het eerst:
Afbeelding

Afbeelding (schaamschaam)

en nu is het zo:
Afbeelding

Afbeelding
ik weet niet precies waarom dat hij zijn hoofd zo scheef houd, want mijn handen zijn gelijk, ik ga ervan uit dat hij met zijn bit aan het spelen was

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kriebelneus hihi

Afbeelding
hier schoot hij weg omdat hij schrok van een galopperend paard in een wei, verders vind ik dat ik mijn handen meer bij elkaar moet houden, meer rechtop moet zitten en moet ontspannen, want dan loopt hij ook beter, jammer dat ik zo weinig galops foto's heb want ik weet dat hij super kan galopperen, hier nog een foto ter vergelijken van op onze 2e wedstrijd (met 2 winstpuntjes hihi)

Afbeelding
(handen te laag)

ik hoop dat jullie een beetje lief voor ons zijn :D

edit; ik heb uiteraard ook uit en ingestapt maar hier geen foto's van

M_erell

Re: Durano @les

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:00

Wauw dat is een hele verandering! Het enige puntje wat ik kan bedenken je rug, probeer die minder hol te maken. Ook je handen kan je nog wat meer dragen en wat meer naast elkaar houden. Verder ziet het er prima uit hoor! Succes!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:31

ja daar heb ik veel moeite mee om die goed te krijgen, loop namelijk al een paar jaar bij therapie enzo voor die holle rug, vroeger was het nog veel erger dus ben nu al heel tevreden met dit

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:57

zo hee ik zit hier echt met mijn mond open! haha wat ben jij vooruit gegaan zeg!
maar dat je zo gespannen zit zet je je handen ook vast. je handen moet je voor je neerzetten.
ik denk als je jezelf eenmaal kan ontspannen je je rug ook al niet meer zo hol trekt.

succes met trainen jullie komen er wel :)

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:09

probeer maar eens heel overdreven met een bolle rug te rijden, en longe les waarbij je alleen maar met zitten bezig bent en niet met rijden kan ook erg goed helpen

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 21:37

hmm @marimba, dat zal ik eens proberen ja, ik had het er laatst even met mijn instructrice over (hadden het over een goede overgang van draf naar stap en mijn houding dan) en ik had het gevoel dat ik heel ver naar achter zat en hem dus in de weg zat, maar ze zei dat als ik dat gevoel heb mijn houding juist goed omdat ik altijd de neiging heb om naar voren te zitten, ben er me dus zeker bewust van en probeer hier zo veel mogelijk aan te doen

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:59

Minder holle rug betekend bekken kantelen ;). Dit kun je gewoon oefenen op de bank of stoel en uiteraard op je paard. Hierdoor zul je meer ontspannen op je paard zitten en beter mee kunnen gaan met de beweging.

Handen inderdaad iets meer bij elkaar en zorg ervoor dat hij zijn hoofd niet kantelt. Daarnaast krijg ik het idee dat hij over de buitenschouder wegloopt. Zorg ervoor dat je hem aan de buitenkant begrensd.

Succes! Ziet er in ieder geval al veeeeel beter uit! ;)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:58

Vooral ontspannen en meer achterover zitten.
handen mogen iets hoger, 3 x 10 (10 cm voor het zadel, 10 cm boven de hals, 10 cm uit mekaar)
bij de eerste foto neusje dr uit volgens mij, kan het zijn dat ie iets te diep loopt?

Mooi paard heb je!! succes :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:33

Dressage_M schreef:
Minder holle rug betekend bekken kantelen ;). Dit kun je gewoon oefenen op de bank of stoel en uiteraard op je paard. Hierdoor zul je meer ontspannen op je paard zitten en beter mee kunnen gaan met de beweging.

Handen inderdaad iets meer bij elkaar en zorg ervoor dat hij zijn hoofd niet kantelt. Daarnaast krijg ik het idee dat hij over de buitenschouder wegloopt. Zorg ervoor dat je hem aan de buitenkant begrensd.

Succes! Ziet er in ieder geval al veeeeel beter uit! ;)

ja linksom is dit heel erg in het begin, als we wat langer aan het rijden zijn word het wel minder maar hij blijft het proberen haha, het is dan heel lastig soms om hem te begrenzen, hij is nog jong dus moet het ook nog leren maar het is al een stuk minder eerst schoot ie gewoon naar de zeikant toe

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:34

DynamiteS schreef:
Vooral ontspannen en meer achterover zitten.
handen mogen iets hoger, 3 x 10 (10 cm voor het zadel, 10 cm boven de hals, 10 cm uit mekaar)
bij de eerste foto neusje dr uit volgens mij, kan het zijn dat ie iets te diep loopt?

Mooi paard heb je!! succes :)

ja hij liep even achter het bit, maar ik weet niet zeker of dat hij er nu achter liep of ofdat hij aan het spelen was met zijn bit want dat doet hij nog wel eens als hij ontspanen is, zn lippen bewegen in ieder geval altijd hihi :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:58

vraagje; welke foto vinden jullie het mooiste? mama wil de allermooiste foto van Dure maar ik kan niet kiezen hihi, weet ook niet waarom ze dat wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:18

Zo jullie zijn vooruit gegaan! Je paard loopt op de tweede foto erg op de voorhand maar je hebt hem mooi meer op de achterhand gekregen. Het enige puntje dat ik zie is dat hij op de tweede en derde foto net iets te diep loopt. Je gaf aan dat dat kan komen omdat hij met het bit speelt, maar wat doet hij dan op zo'n moment? Kauwt hij er dan op of beweegt hij dan echt met zijn hoofd? Rij je hem ook geregeld lang en laag?

Ziet er goed uit in ieder geval :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 15:52

hij kauwt er dan op, hij beweegt zijn lippen ook heel erg, de enige momenten waarop hij zijn hoofd schut is als er een vliegje ofzo zit.. ja met de warming up en cooling down rijd ik hem lang en laag.

bedankt voor je complimentje!

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:53

je rijd erg netjes en het zijn ook dan weer net van die domme schoonheidsfoutjes, ik weet niet qof altijd xi is maar voeten wat minder ver in de beugels en handen wat dichter bij elkaar houden anders voelen ze zuch sneller gedwongen inplaats van ontspanning naar beneden rijden, ziet er leuk uit veel plezier en succes : )