Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maceooliver schreef:Dit komt me bekend voor. Mijn paard doet het ook heel erg in de periode van maart t/m september. Ik ben erachter gekomen dat hij het doet vanwege vliegjes. Ook op de kleine die wij (bijna) niet zien, maar hij wordt er crazy van. Wij hebben zelf een gazen kap aan een neusriem gemaakt zodat er niks tegen zijn neus aan kan komen maar hij wel normaal kan ademen. Het probleem is hiermee een stuk minder geworden.

Arc_En_Ciel schreef:Headshaking syndrome is 't niet. In sommige herken ik hem ontzettend, maar hij heeft geen problemen met bijv. ontlasting.
Ik zal eens even een keer in de oren kijken!
fargo schreef:Arc_En_Ciel schreef:Headshaking syndrome is 't niet. In sommige herken ik hem ontzettend, maar hij heeft geen problemen met bijv. ontlasting.
Elk paard is uniek, dus het hoeft niet zo te zijn dat elk paard elk symptoom heeft - toch kan hij dan echt wel headshaking syndrome hebben. Ieder geval/dier is immers uniek en toch zijn er overeenkomsten.
rina schreef:Wel eens eraan gedacht dat hij naast een pollenallergie ook een stromijtallergie of een stofallergie kan hebben???![]()
Dan doet hij het ook in december![]()
Ik zou eens een neusnetje proberen, kijken of het daar beter van wordt. Wordt het daar niet beter van, kan je verder gaan zoeken. Maar een neusnetje is zo duur niet, en in ieder geval goedkoper dan een DA laten komen
Het helpt niet echt. Althans, ik weet niet hoe hij zonder netje is, maar hij schudt nu iig nog steeds
Arc_En_Ciel schreef:fargo schreef:[quote="Arc_En_Ciel">
Headshaking syndrome is 't niet. In sommige herken ik hem ontzettend, maar hij heeft geen problemen met bijv. ontlasting.
[/quote>
Elk paard is uniek, dus het hoeft niet zo te zijn dat elk paard elk symptoom heeft - toch kan hij dan echt wel headshaking syndrome hebben. Ieder geval/dier is immers uniek en toch zijn er overeenkomsten.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem in de meeste dingen niet echt herken.
De begin en einddatum is denk ik toch wel een beetje hetzelfde bij ieder paard, maar daar kan ik hem niet in herkennen. Hij doet het namelijk ook in hartje december
etc etc
en zo zie je gelijk of je pony allergisch is of niet. elisa_beth schreef:Hey,
mijn pony heeft hier ook last van en idd ook onder en naast het zadel, in putje winter of hartje zomer.
Haar oren, neus, ogen en gebit zijn gecontroleerd. Ook is haar zadel aangepast aan haar rug via equiscan.
Ze is ook getest op allergieën waaruit bleek dat ze allergisch zou zijn aan rode klaver en mijten.
Echter is het zeer moeilijk paarden resistent te maken tegen die mijten. Een antibioticakuur hielp ook niet bij haar.
Dit zou jij misschien wel kunnen overwegen, is goedkoper dan een allergietesten zo zie je gelijk of je pony allergisch is of niet.
Het enige wat ik nog zie als mogelijke oplossing bij mijn pony is een homeopaat of fysiotherapeut te laten komen.
Misschien zit ze ergens geblokkeerd, hoewel dat zeer onwaarschijnlijk is. Ze heeft duidelijk jeuk/last van iets en ze drukt soms haar linkeroor weg. Profs aan de universiteit van Gent beweren ook dat dit geen headshaking is.
Ik zou zeggen succes met je zoektocht en hopelijk heeft dit je iets bijgebracht. Ik volg dit topic zeker!