Misschien worden we dan toch ooit nog dressuur maatjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CMLotte

Misschien worden we dan toch ooit nog dressuur maatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:18

Hoi, leuk dat je kijkt :)
Ik ben eigenlijk een echte springruiter, maar omdat ik nu al 1000000 spring foto's heb vond ik het nu tijd voor een dressuur poging. Ik spring dus altijd (2x in de week) met mijn Arabier x New Forrest. Maar dressuur is natuurlijk je basis en hebben we daarom 1x in de week dressuur les. Hebben mensen nog verbeter puntjes? Houd het wel netjes a.u.b. dressuur is niet mijn sterkste kant...
En ja ik weet het ik word te groot voor haar... :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ketaki

Re: Misschien worden we dan toch ooit nog dressuur maatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:52

tenen mogen naar binnen wijzen.

lijkt soms ook alsof je je handen wel ver uit elkaar hebt, maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:53

Mij valt meteen je handen op, die mogen wel wat hoger en meer bij elkaar :) ook je rug rechter, je mag trotser zitten! :j en zoals eerder gezegt mogen je tenen naar binnen ja :)
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 07-07-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:53

Je hebt je benen mooi lang :) Jammer dat het maar 3 foto's zijn, met iets meer foto's krijg je toch een beter totaalbeeld.
Op foto 1 zit je een beetje in elkaar gedoken, probeer trots te rijden, borst vooruit schouders recht :)

CMLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:57

Bedankt :). Ik zal erop werken, word er ook op afgestraft met les. Dan hoor je zo een 100x ' Lot, borst vooruit lipjes getuit' . En mijn handen hoog en bij elkaar ben ik gewoon puur niet gewend, voel heel raar als ik dat doe. Maar we gaan eraan werken!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:59

Wat goed dat je werkt aan je basis met dressuur. Mijn advies zou zijn om je binnenhand te ontspannen. Hij oogt erg streng, er staat veel spanning op je binnenteugel. Kijk maar naar het bit op de laatste foto.
Ook loopt hij daar over de buitenschouder weg. Je buitenhand begrenst hem daar nl niet. Probeer je handen iets meer te ontspannen, en dan je buitenteugel tegen de hals leggen, waardoor hij weer rechter gaat lopen. Succes!

CMLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:03

Ninia schreef:
Wat goed dat je werkt aan je basis met dressuur. Mijn advies zou zijn om je binnenhand te ontspannen. Hij oogt erg streng, er staat veel spanning op je binnenteugel. Kijk maar naar het bit op de laatste foto.
Ook loopt hij daar over de buitenschouder weg. Je buitenhand begrenst hem daar nl niet. Probeer je handen iets meer te ontspannen, en dan je buitenteugel tegen de hals leggen, waardoor hij weer rechter gaat lopen. Succes!

Klopt, ik heb inderdaad een strenge binnenhand :o :'). Laatste foto is in galop, en daar is ze er lastig laag te rijden... Ik ga er aan werken!

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:04

Sorry, moest even reageren... ik vind je peesbeschermers onwijs leuk!

CMLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:08

Chanellhoii schreef:
Sorry, moest even reageren... ik vind je peesbeschermers onwijs leuk!

Dankjewel :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:13

Ik zie inderdaad een strenge binnenhand. Probeer meer recht te stellen, ook als je bijvoorbeeld een volte rijdt. Vaak wordt veel te veel stelling gevraagd. Probeer wat buitenstelling mee te pakken en van daaruit weer recht te richten

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:56

Ze loopt giga op haar voorhand, probeer haar achterhand wat sterker te maken.
Jullie zijn een leuke combinatie!

CMLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 10:16

Ik heb nog 3 foto's..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:22

De laatste 3 foto's zijn mooi! Daar zie je ook dat je lichaam rechter is, handen zijn almeer bij elkaar.
Alleen je tenen meer naar voren ipv opzij. Laatste foto, vind ik zowel ruiter al paard erg fijn beeld hoor!

Edit: Op de 1na laatste foto ga je in de buiging een beetje tegen zitten/hangen ;)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:27

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.