Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
YelaBrenda11 schreef:Ik wil hem niet specifiek ergens op trainen , maar gewoon op alle fronten sterker maken. Wat ik zelf in gedachten heb en ook al doe:
-heuveltjes op en af voor de achterhand
-balkjes stappen/draven
-overgangen rijden
-ontzettend veel figuren rijden,ik rijd eigenlijk zelden een rondje door de bak zonder dat ik een slangenvolte of achtje meepak.
tips hoor ik erg graag! Ook vindt mijn fries de galop ontzettend lastig,omdat ik het vooral kalm aan wil doen laat ik de galop even voor wat het is ,maar wel lijkt het me goed om alvast oefeningetjes te doen waardoor het straks makkelijker voor hem wordt,iemand tips daarvoor?
groetjes Femke

YelaBrenda11 schreef:hartstikke bedankt weer!
Daarnaast wilde ik nog even zeggen/vragen dat mijn fries vrij hard in de hand is en heel makkelijk overal 'doorheen' loopt , ik vind het altijd fijn om met licht contact te rijden en ik heb een hekel aan trekken of hangen, dus hebben jullie nog tips om hem iets gevoeliger te maken voor (lichte) druk? Ik zelf doe veel overgangen en veel tempowisselingen,is dit goed?
YelaBrenda11 schreef:zou het misschien een beetje vriendelijker mogen en iets minder aanvallend?
pas dan is het wat mij betreft de moeite waard om op te reageren .
Ik leer de paarden altijd achterwaarts gaan op stem zodat ik er op een gegeven moment ook een paar meter achter kan staan en dan het achterwaarts vragen,dit soort dingen is een beetje wat ik bedoel met 'leuke dingen' .