Kantelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hlcca

Kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 10:45

Hoi!
Ik rijdL2 met mijn pony maar ik heb n
Wel een paar keer op mijn coupon te staan dat mijn pony kantelt, wat kan ik hier tegen doen ?
Alle tips zijn welkom

aeolusnr1

Re: Kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:59

Als ik het goed begrijp betreft het hier het hoofd hé.
ik denk dat je net iets minder stelling moet vragen, en af en toe eens je buitenhand net iets hoger nemen en zo corrigeren, met je buitenhand echt omhoog.
Uiteraard dadelijk weer loslaten indien paard even moeite doet.

Sientje

Re: Kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:02

Zijn gebit, nek en rug ok?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:04

Kantelt ze tijdens bepaalde oefeningen of kantelt ze haar hoofd altijd? Ben het eens met de eerste post.
Zou ook kunnen dat het paard iets scheef is en daardoor moeite heeft met bepaalde dingen en gaat kantelen. Of een blokkade heeft ergens.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:24

Meestal gaat de neus naar je sterkste hand. Dus sowieso op gaan letten dat je niet met een hand meer druk heeft dan nodig is.

Verder je hand aan de kant waar de oren naar toe "vallen" wat hoger tillen zodat het hoofd weer recht komt . Is het weer recht, handen netjes op zijn plaats. Herhalen tot niet meer nodig is. Dit duurt vaak wel een tijd voordat je het echt weer kwijt bent, omdat je de oorzaak ook aan moet pakken. Daarom dus voortaan op letten dat je niet een hand sterker maakt, maar netjes op 2 handen rijdt met zoveel mogelijk ontspanning en weinig kracht.

Ervan uitgaande dat het dus iets rijtechnisch is en niet vanuit tanden of iets anders medisch...