de opbouw van de training paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Garina97

de opbouw van de training paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 08:29

Hey!

Hoe begin jij altijd met het loswerken van je paard tijdens de training?
Ik ben er wel erg benieuwd na, want als ik wat handige tips voor bij zie gaan vind ik dat wel makkelijk!

Zelf stap ik mijn paard goed in, met dat ik haar wat langere teugels geef en veel buigoefeningen, ook draaf ik haar met langere teugels dat ze meer over haar rug gaat rijden, na zo'n 20 minuten ga ik haar wat oppakken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 08:41

Eerst even 'inkomen' met losse teugel, 1 rondje hoefslag links 1 rondje hoefslag rechts. Dan maak ik contact vanvoren, nog wel op lengte. Eerst wat grovere figuren, grote voltes, gebroken lijnen etc. Ook pak ik al meteen halthouden en wegstappen mee, zodat ze weer extra scherp op de hulpen staat. Dan de figuren steeds meer verfijnen, voltes openen en sluiten, slangenvoltes. Stukje binnenhoefslag mee. Dan - nog steeds lang ingesteld - aandraven en eerst vooral overgangen en grote voltes maken. Overgangen stap-draf, halt-draf en andersom. Dan wordt ze echt lekker actief en door de voltes wat soepeler door haar lijf. Tenslotte nog een galopje op beide kanten en dan pak ik haar langzaam op. Dat werkt voor ons tot nu toe prima!

Zazzel

Re: de opbouw van de training paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:33

Ik probeer te doen wat Bailey hierboven beschrijft. Ik stap vrij lang 'in', maar ga dus ook veel figuren rijden en veel overgangen rijden. Dan draven en langzaam dieper instellen, ook veel overgangen blijven rijden. Na een galopje echt beginnen met 'netjes' rijden.