Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alenthe05 schreef:Ik vraag om ervarings antwoorden cq tips. Hoe anderen dit opgelost hebben. Er zijn vele mensen die hier last van hebben. Tuurlijk als jurylid geef je ook tips maar hoopte ook via dit topic er zelf ook van te leren. Maar ja schijnbaar moet je als jury lid alles weten...
Gelukkig zijn er ook mensen die reageren met tips en trics. Daar heb ik wat aan. Dank je wel!
Ik heb geen haast met dit paard en ga ook nog geen klasse omhoog voordat we dit samen onder controle hebben. Ze is nog nooit meegeweest op concours in haar leven. Alles is nieuw voor haar. Ik ga de tips lezen en kijken of ik daar wat mee kan. Zodat ik ervan leer en evt mijn ervaringen kan overbrengen op anderen die hier ook mee zitten
Sassol schreef:Ik zou het erger vinden als een jurylid niet meer open staat voor tips van anderen. Dan ben je namelijk star en zit je je eigen ontwikkeling in de weg.
Ik weet ook wel hoe ik een hond moet leren zitten. Maar daar zijn ook verschillende manieren voor. Misschien komt iemand wel net aan met een manier waar ik niet bekend mee ben en die toevallig heel goed past bij mij en mijn hond (of degenen die ik het wil leren).
(Even een stom voorbeeldje, maar het gaat om het idee)
Ze zegt toch ook nergens dat ze geen idee heeft wat ze moet doen, ze vraagt alleen om extra tips. Wat is daar dan mis mee?
Johanna59 schreef:Sassol schreef:Ik zou het erger vinden als een jurylid niet meer open staat voor tips van anderen. Dan ben je namelijk star en zit je je eigen ontwikkeling in de weg.
Ik weet ook wel hoe ik een hond moet leren zitten. Maar daar zijn ook verschillende manieren voor. Misschien komt iemand wel net aan met een manier waar ik niet bekend mee ben en die toevallig heel goed past bij mij en mijn hond (of degenen die ik het wil leren).
(Even een stom voorbeeldje, maar het gaat om het idee)
Ze zegt toch ook nergens dat ze geen idee heeft wat ze moet doen, ze vraagt alleen om extra tips. Wat is daar dan mis mee?
Misschien een onderwerp voor de bijscholingscursus van juryleden?
In mijn ogen getuigt het namelijk van onkunde.