Ik zit eigenlijk met een probleem ivm mijn bit. Toen ik mijn pony in het begin had, zat er totaal geen rem op. Instructrice toen-der-tijd zei dat ik mij zwaar moest maken, naar achter zitten en trekken maar. Ik vond dit echt niet fijn om te doen (zijn mond ging open, hoofd in de lucht, ... )
Wegens 'groepsdruk' van andere stalgenoten kocht ik mij een dubbelgebroken pessoa bit met 3 ringen. Toen kon ik hem letterlijk op de pinken rijden -als mijn teugels op de 1e ring onder de grootste ring zaten-
Achteraf ben ik er ook achter gekomen, via een bokker, dat hij verkeerd is opgeleerd, reden met stang&trens bit en hielden zich niet in om erin te pleuren, ...
of het waar is weet ik niet

Uiteindelijk ben ik naar de ruitershop gestapt en heb me een dubbelgebroken watertrens gekocht, met koperen mondstuk, ringen in zilver (?).
Kan ik nu gewoon zomaar op mijn pony stappen met dit bit? Of ga ik weer vanaf 0 moeten beginnen?
Groetjes, Laura
Edit: Op mijn zit reageert hij niet zo heel goed, dus ga ik mijn hulpen, met name vertragen, dan 'harder' moeten geven met een gewoon trensje?