Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leorah schreef:schouderbinnen is op 3 sporen en travers op 4. Ik zou het overigens in draf aanleren en niet in stap. De tweetakt gang is makkelijker dan in stap. Vanuit een volte 8 of 10 meter zit je al in de juiste buiging en ik zou van daaruit oefenen een paar passen travers mee te nemen.
Leorah schreef:schouderbinnen is op 3 sporen en travers op 4. Ik zou het overigens in draf aanleren en niet in stap. De tweetakt gang is makkelijker dan in stap. Vanuit een volte 8 of 10 meter zit je al in de juiste buiging en ik zou van daaruit oefenen een paar passen travers mee te nemen.
midgie schreef:Leorah schreef:schouderbinnen is op 3 sporen en travers op 4. Ik zou het overigens in draf aanleren en niet in stap. De tweetakt gang is makkelijker dan in stap. Vanuit een volte 8 of 10 meter zit je al in de juiste buiging en ik zou van daaruit oefenen een paar passen travers mee te nemen.
Travers hoort ook op 3 sporen.
Je kan de travers ook vanaf de grond aanleren, dan zie je ook precies wat er gebeurd,
Ook belangrijk is dat je weet wat de travers doet en waarvoor je de travers aanleert.
Want een travers op 4 sporen klopt niet als je weet waarvoor je hem doet,
Sonja schreef:Ik denk dat je op dit niveau nog helemaal niet naar de 'concoursoefening' moet kijken. Als je schouder en heup beheerst, kun je alles plaatsen waar je maar wilt.
Focus op kunde ivp kunstjes.