Training Elastico

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleVos

Training Elastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:52

Hoi Allemaal!

Vandaag heeft mijn moeder geëxperimenteerd met haar camera, vinden we nooit erg natuurlijk :)
Hieronder dus wat foto's van de training van vandaag! Boven sommige foto's staat al wat eigen commentaar..
Ik vind het leuk om feedback te krijgen, maar wees aardig (Elastico is pas 4 en ik rijd hem nog niet erg lang :') )

Klein paspoortje:

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 4 jaartjes jong :Y)
Vader: Winningmood
Vader v moeder: Oscar
Niveau: B

Instappen ~ Lang en Laag
Afbeelding

Indraven ~ Laag en rond
Afbeelding

In de spiegel
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Middendraf ~ Zit iets achterover, anders kan ik m nog niet uitzitten (we zijn aan het oefenen!)
Afbeelding

Even poseren..
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Iets beter al ☺
Afbeelding

Galopje de andere kant op
http://i42.tinypic.com/dvh7b5.jpg

Daaag!
Afbeelding

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Training Elastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:41

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:34

Knappe kerel! Hij lijkt z'n naam eer aan te doen ;)

Tipje voor de middendraf: Ik zie dat ie bij middendraf volledig op de voorhand kukelt. Probeer dus niet zozeer te versnellen maar te verruimen. Dit kan je doen door hele kleine stukken verruiming te verwachten zodat hij geen kans heeft om naar beneden te duiken. Daarna direct terugschakelen in tempo. Ziet er verder keurig uit!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:03

unicorn_kiss schreef:
Knappe kerel! Hij lijkt z'n naam eer aan te doen ;)

Tipje voor de middendraf: Ik zie dat ie bij middendraf volledig op de voorhand kukelt. Probeer dus niet zozeer te versnellen maar te verruimen. Dit kan je doen door hele kleine stukken verruiming te verwachten zodat hij geen kans heeft om naar beneden te duiken. Daarna direct terugschakelen in tempo. Ziet er verder keurig uit!

Hij doet zeker zijn naam eer met zijn enorme passen :) Bedankt voor te tip!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:11

Wat een leuk paard om te zien! Ook fijn over de rug en ontspannen door het lijf.
Ik zou bij de middendraf gewoon nog lekker blijven lichtrijden hoor, hij reageerd ook in zijn halshouding op het doorzitten. Waarschijnlijk dat je daardoor niet goed kunt uitzitten. Eerst heeft hij de balans nodig om fijn over de rug te lopen.
Lekker doortrainen zou ik zeggen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:18

Ik zie dat mijn reactie verwijderd is, maar ik heb idd de HH cup gewonnen. Ik herkende jou paard aan zijn mooie staart! :)

Wat mij op aerdenhout vooral opviel was dat jou paard een hele trage beweger is. Ik zou hem dus voornamelijk alleen maar in een ponydraf houden en dan zorgen dat hij vlug wordt van achter. Zo'n trage beweger lijkt namelijk wel leuk, maar als ze traag zijn van achter heb je er niet zo veel aan. Dus vooral heel veel schakelen, klein houden en vlug maken, dan komt het vast helemaal goed!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:41

Pieneliene schreef:
Wat een leuk paard om te zien! Ook fijn over de rug en ontspannen door het lijf.
Ik zou bij de middendraf gewoon nog lekker blijven lichtrijden hoor, hij reageerd ook in zijn halshouding op het doorzitten. Waarschijnlijk dat je daardoor niet goed kunt uitzitten. Eerst heeft hij de balans nodig om fijn over de rug te lopen.
Lekker doortrainen zou ik zeggen!

Bedankt! Jaa dat doe ik ook meestal! Vond het ook voor de foto handiger om op dat moment even door te zitten, zodat áls je zo'n mooie strek foto schiet, je niet net staat en het beeld verpest :') Maar ik moet het uiteindelijk kunnen doorzitten, het is tijdens doorzitten voor mij ook makkelijker om mijn handen stil te houden op de een of andere manier haha ! Maar je hebt gelijk hoor!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:45

Aukelizzy schreef:
Ik zie dat mijn reactie verwijderd is, maar ik heb idd de HH cup gewonnen. Ik herkende jou paard aan zijn mooie staart! :)

Wat mij op aerdenhout vooral opviel was dat jou paard een hele trage beweger is. Ik zou hem dus voornamelijk alleen maar in een ponydraf houden en dan zorgen dat hij vlug wordt van achter. Zo'n trage beweger lijkt namelijk wel leuk, maar als ze traag zijn van achter heb je er niet zo veel aan. Dus vooral heel veel schakelen, klein houden en vlug maken, dan komt het vast helemaal goed!

Haha mooi is die staart he? <3
Ik had die tip al eerder gehad van verschillende mensen, maar dat krijg ik dus echt niet voor elkaar, als ik hem afrem blijft hij traag en zweverig en groot, maar dan in slow motion... In aerdenhout was hij absoluut niet op zijn best, maar het was de eerste keer op vreemd terrein en ik was al super trots dat hij zich gedroeg. Hij ging echt knetterhard en was daardoor ook 5 meter langer dan normaal, maar ik dacht: weetje laat maar lekker gaan, kom hier vooral voor de ervaring en het geeft ook zo'n storend beeld als ik er de hele tijd aan ga hangen om hem terug te krijgen (hij is namelijk heuuuuul sterk als hij dat wil)!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:03

DanielleVos schreef:
Aukelizzy schreef:

Haha mooi is die staart he? <3
Ik had die tip al eerder gehad van verschillende mensen, maar dat krijg ik dus echt niet voor elkaar, als ik hem afrem blijft hij traag en zweverig en groot, maar dan in slow motion... In aerdenhout was hij absoluut niet op zijn best, maar het was de eerste keer op vreemd terrein en ik was al super trots dat hij zich gedroeg. Hij ging echt knetterhard en was daardoor ook 5 meter langer dan normaal, maar ik dacht: weetje laat maar lekker gaan, kom hier vooral voor de ervaring en het geeft ook zo'n storend beeld als ik er de hele tijd aan ga hangen om hem terug te krijgen (hij is namelijk heuuuuul sterk als hij dat wil)!

Prachtig dier! Om hem kleiner en vlugger te maken moet je ook juist niet remmen maar zorgen dat hij vlugger aan je been wordt. Dus voorwaarts rijden, zonder het paard daarin lang te laten worden. Lang dressuurzweepje kan erg nuttig zijn als hulpmiddel om je paard te leren dat je als je been geeft, reactie wilt vanuit zijn achterbeen. Heel kort terugrijden en dan zorgen dat als je met been komt hij meteen vlug naar voren gaat, dus reageert zonder langer te worden. Is lastig hoor, maar je hebt dat zoals al gezegd wel echt hard nodig straks.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:13

Citaat:
Prachtig dier! Om hem kleiner en vlugger te maken moet je ook juist niet remmen maar zorgen dat hij vlugger aan je been wordt. Dus voorwaarts rijden, zonder het paard daarin lang te laten worden. Lang dressuurzweepje kan erg nuttig zijn als hulpmiddel om je paard te leren dat je als je been geeft, reactie wilt vanuit zijn achterbeen. Heel kort terugrijden en dan zorgen dat als je met been komt hij meteen vlug naar voren gaat, dus reageert zonder langer te worden. Is lastig hoor, maar je hebt dat zoals al gezegd wel echt hard nodig straks.

Ik snap je uitleg, maar dat is eigenlijk wat ik constant doe als ik aan het trainen ben... Hij is onwijs fel op de zweep dus als ik m licht aantik dan schiet zijn kont er onder, maar kleinere passen laten maken lukt daarmee echt niet.. Dan blijft het die zweverige grote beweging!

chardonnay07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:22

Een maandje geleden in nieuw-vennep heb ik je zien rijden. wat een onwijs mooi dier! zelf deed ik ook mee in de B met mijn winningmood merrie van 6 jaar. die is erg onrustig in de aanleuning.. maar die van jou loopt echt super ! ja tuurlijk zijn er dingentjes maar hij is nog jong . je zult er vast veel plezier van hebben ! :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:08

Mooi dier! Ziet er netjes uit.een paard dat groot en traag is in de beweging moet je proberen met de neus eruit te rijden met erg losse verbinding. Echt heel klein en flitsend gaat ie nooit bewegen,maar waarom zou je dat willen.probeer de lengte erin te houden en wacht met verzamelen tot ie sterk genoeg is.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:44

chardonnay07 schreef:
Een maandje geleden in nieuw-vennep heb ik je zien rijden. wat een onwijs mooi dier! zelf deed ik ook mee in de B met mijn winningmood merrie van 6 jaar. die is erg onrustig in de aanleuning.. maar die van jou loopt echt super ! ja tuurlijk zijn er dingentjes maar hij is nog jong . je zult er vast veel plezier van hebben ! :)

Wat onwijs leuk dat je me herkend! Die wedstrijd deed hij inderdaad onwijs zijn best, ben ook trots op hem als 4 jarige knul! Super leuk dat jij er ook een hebt van Winningmood, jouw merrie heeft ook zoveel weg van haar papa, net als Stiek! Je ziet het er echt in terug, echt een leuk beestje heb je! Wat betreft de aanleuning: komt vast goed, gewoon lekker rijden en oefenen!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:51

freeride schreef:
Mooi dier! Ziet er netjes uit.een paard dat groot en traag is in de beweging moet je proberen met de neus eruit te rijden met erg losse verbinding. Echt heel klein en flitsend gaat ie nooit bewegen,maar waarom zou je dat willen.probeer de lengte erin te houden en wacht met verzamelen tot ie sterk genoeg is.

Bedankt voor je tip! Dat er uit rijden is heel erg lastig, want je wil hem dan naar je hand toe hebben, maar dan gaat hij direct veels te hard en van het achterbeen af (is ook moeilijk, haha!). Ook denk ik dat hij deze houding (op de ll) makkelijker vind, omdat hij hierin wel zijn balans kan houden. Ik merk dat als ik hem ronder zet of dus meer eruit, dat hij eronderuit probeert te komen vanuit zijn disbalans. Dit geeft uiteraard niets, en is echt een kwestie van oefenen en ervaring onder het zadel! Ik denk zeker ook dat hij nog een stuk sterker moet worden, maar we zijn een aardig eind op weg. Dat klein en flisend hoeft van mij inderdaad niet, die grote elastische passen staan hem maar al te goed! Zeker zijn stap wil ik echt houden zoals die is!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:53

Gaat de galop wel fijn? Dan zou ik meer galopwerk dan drafwerk met hem doen. Zorgen dat hij in de galop goed reageert op je been, bijvoorbeeld een paar passen weg en dan weer terug.
Middendraf zou ik niet teveel oefenen, zeker als hij zo op de voorhand valt. Dat geeft een behoorlijke belasting op het voorbeen.
Succes met hem en gun hem veel tijd!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:25

freeride schreef:

Omdat je met zo'n trage beweger binnen de kortste keren vast gaat lopen...

Ik zou hem juist ronder instellen en dan heel veel gaan schakelen. Klein krijgen betekend niet dat je em af moet remmen en in een trager tempo moet gaan rijden, dan zal hij alleen maar trager worden. Heel veel schakelen en zorgen dat hij veel vlugger aan je been wordt, dan kan je namelijk daarna vrij eenvoudig hem kleiner laten draven. Wel heel belangrijk dat je daarmee aan de gang gaat want anders ga je echt vastlopen en dat zou zonde zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:38

Ik ga mee met het advies van Aukelizzy, probeer eens de lange zijde of de A_C lijn te pakken en dan 4 passen terug, 4 passen naar voren (beide in extreme mate). Als hij de bedoeling heeft begrepen ga je om de 3 en om de 2 doen. Gaat hij anticiperen dan ga je spelen met het aantal passen 2-4-5-3-4-2...

Voordeel is dat hij niet alleen sneller wordt achter maar ook sterker, dan krijg je dat beeld van foto 8 niet meer ('iets beter al' vind ik dus niet met het achterblijvende achterbeen, probeer de driehoekjes gelijk te houden in de middendraf, dan maar iets minder)

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:26

Aukelizzy schreef:
freeride schreef:

Omdat je met zo'n trage beweger binnen de kortste keren vast gaat lopen...

Ik zou hem juist ronder instellen en dan heel veel gaan schakelen. Klein krijgen betekend niet dat je em af moet remmen en in een trager tempo moet gaan rijden, dan zal hij alleen maar trager worden. Heel veel schakelen en zorgen dat hij veel vlugger aan je been wordt, dan kan je namelijk daarna vrij eenvoudig hem kleiner laten draven. Wel heel belangrijk dat je daarmee aan de gang gaat want anders ga je echt vastlopen en dat zou zonde zijn.

Ik begrijp het! We gaan oefenen, bedankt! Hij is gisteren geopereerd aan zijn beide achterbenen vanwege OCD! De operatie is goed verlopen en hij staat nu nog 10 dagen op de kliniek! Daarna word het vooral boxrust en rustig aan opbouwen! Daarna gaan we weer aan de slag!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:28

Urielle schreef:
Ik ga mee met het advies van Aukelizzy, probeer eens de lange zijde of de A_C lijn te pakken en dan 4 passen terug, 4 passen naar voren (beide in extreme mate). Als hij de bedoeling heeft begrepen ga je om de 3 en om de 2 doen. Gaat hij anticiperen dan ga je spelen met het aantal passen 2-4-5-3-4-2...

Voordeel is dat hij niet alleen sneller wordt achter maar ook sterker, dan krijg je dat beeld van foto 8 niet meer ('iets beter al' vind ik dus niet met het achterblijvende achterbeen, probeer de driehoekjes gelijk te houden in de middendraf, dan maar iets minder)

Bedankt! Die oefening ga ik onthouden!