Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hwn schreef:Kan een gevolg zijn van verticale scheefheid: in de bocht raakt het paard uit balans, heeft schrik dat ze zal vallen en gaat daardoor sneller lopen (als wij te traag fietsen, vallen we ook om). Zoek es één en ander op over rechtrichten, dat kan veel helpen.
Zelf heb ik ook een merrie die dit doet/deed. Sinds ik een clinic dualaktivierung gevolgd heb, werk ik met kegeltjes om mijn voltes te begrenzen, zo gaat het paard met meer lengtebuiging door de bocht zonder dat je moet bijsturen. Ook in de hoeken zet ik enkele kegeltjes, daardoor heeft ze niet meer de neiging om plat door de bocht te gaan, maar brengt ze haar binnenachterbeen mooi onder (om het kegeltje te ontwijken) en blijft ze netjes in balans lopen.
marloes1990 schreef:Om haar te ondersteunen zorg er dan voor dat je altijd goed met je buitenteugel en binnen been rijd. Houd je buitenteugen er goed bij zodat ze daar steun aan vindt. Zo laat je het haar niet zelf uitzoeken en zal ze ook vertrouwen gaan krijgen in jou en in zichzelf waardoor het versnellingsprobleem waarschijnlijk steeds minder zal worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.