Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Kwestie van beter begrenzen.
Maar hoe veilig is buitenrijden voor jou, als je zo weinig over je paard te zeggen hebt?
Sonja schreef:O dan is het goed. Vraag je instructeur anders volgende keer of ze even met je mee wil kijken als 'ie het weer doet. Misschien doet jouw 'binnenbeen' daar te weinig, of heb je de 'buitenteugel' te strak; dat kunnen wij zo niet beoordelen en zij ziet het in een fractie van een seconde.
ik zal het eens vragen, dankjewel! Sonja schreef:Kwestie van beter begrenzen.
Maar hoe veilig is buitenrijden voor jou, als je zo weinig over je paard te zeggen hebt?
Loe_Loe schreef:+1
je bent nog best jong zie ik in je profiel. Rijd je alleen buiten of samen met anderen? Je mag best wat strenger zijn voor je paardje hoor, zeker buiten MOET hij/zij goed naar je luisteren. En ja een tip.. goed begrenzen, en zelf geconcentreerd blijven. Het lijkt erop dat je zelf steeds nèt dat beetje te laat bent zodat hij weer zijn eigen padje kiest. Nu is het echt geen ramp dat hij onbeslagen over asfalt stapt, maar hier gaat het erom dat hij niet loopt waar jij wilt. Probeer jezelf aan te leren dat je goed op hem let zodat jij hèm een stapje voor bent ipv andersom.
Succes!
Loe_Loe schreef:Mijn ervaring is dat sommige paarden gewoon het liefste hun eigen weggetje zoeken. Mijn paard probeert het ook soms nog wel eens. Is zie opeens nieuwsgierig naar iets links of rechts van haar, en wil even kijken. Of besluit opeens dat ze haar voeten niet meer op wil tillen in het hoge gras.
Maar wat ik bedoel is dus dat de reden er niet toe doet. Jouw paard moet lopen waar jij wilt. Met alle onverwachte dingen die je op buitenrit tegen kan komen is het superbelangrijk dat je paard goed naar je luistert. Je instructrice rijdt mee zeg je. Misschien kan je vragen of je bij haar in de buurt kan rijden (vlak achter ofzo) zodat ze je een beetje kan helpen?