Pony houdt vast aan de buitenkant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje9

Pony houdt vast aan de buitenkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 18:43

Hoi bokkers :)

Ik heb een probleempje met de pony die ik rijd, ze houdt zich namelijk gigantisch vast op de buitenkant. Dit is op beide handen zo en ze is echt ontzettend sterk, dus het is vrij irritant. Ik kan er gelijk niks meer mee. Ik probeer ook nog weleens om mijn buitenhand een stuk naar voren te doen zodat ze niks heeft om vast te houden, maar als ik mijn hand weer op de normale plek hou, zonder zelf vast te houden begint het weer. Ze is 10, maar niet erg goed doorgereden. Rustig galopperen is ook nog moeilijk voor haar. Ik rij haar nu pas net. Op de momenten dat ze nageeft laat ze iets los. Het is een sterk paard die graag zelf de leiding neemt, wat het nog moeilijker maakt. Wat zouden jullie in mijn geval doen zodat ze loslaat?

Dankjulliewel!

Anoniem

Re: Pony houdt vast aan de buitenkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:03

Les nemen en op de 2e hoefslag gaan rijden. Als ze sterk wordt op de buitenhand probeer dan contrastelling te krijgen, met je hand opzij en heel goed je been eraan. Op je been moet hij ontspannen. En echt je hand opzij doen, niet naar je toehalen want dan wordt jij ook sterk ;)

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 19:29

Ik heb les :) dankjewel voor je tip, ga ik zeker doen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:31

Mijn pony houd ook heel erg vast en ik moest inderdaad de teugel laag en op zij doen zodat ze loslaat en voorwaarts laten lopen.

miritie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:42

dat probleem heb ik ook gehad gewoon op de 2 de hoefslag rijden en recht maken ;)

perfect_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:25

Je idee was goed om je buitenhand te gaan ontspannen, maar alleen dat is niet genoeg. Zodra je de buitenteugel een beetje ontspant moet je die ruimte die ontstaat weer opvullen met je been, geef hem desnoods even een harder duwtje. Want wanneer een paard sterk is op een hand is die vaak niet goed op het achterbeen. Ga dus ook veel overgangen rijden. Je zult merken dat die na een tijdje minder hard word op je buitenhand.

Roosje_socks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:28

Haha bij mij is het net andersom paardjelief wil alleen op de binnenhoefslag.