Heel hard gaan in de galop en sterk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Heel hard gaan in de galop en sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 20:31

Hoii,
Hopelijk kan iemand hier mij helpen!.
Me instructrice en ik proberen al echt van alles om haar niet onder me uit uit te galoperen .
Soms gaat ze echt super hard! en iets wat bijna niet meer voor komt is dat ze ook echt uit haar dak gaat (bokken en helemaal flippen).

Maar we hebben al echt van alles geprobeerd. bijv: Ander bitje, veel figuren in galop, veel overgangen midden galop en terug , volte openen sluiten,
hulpteugels(waar ik niet gek op ben )
Maar niks werkt, ze blijft onder me uit galoperen,
We rijden nu M1.

Afbeelding
Afbeelding

Xx :o :D

TessJazz

Re: Heel hard gaan in de galop en sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 20:40

Niemand die iets weet ? haha

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:43

Is alles medisch uitgesloten? Misschien heeft ze ergens pijn? Zit je zelf rustig en niet gespannen?

en waar ik me vooral aan stoor is dat je bij de eerste foto met sporen én zweep rijd. Laat deze misschien eens achterwege, wie weet is het daarom.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:57

Het klinkt misschien raar, maar je kan een consult aanvragen aan mensen die met dieren kunnen praten.
Dan kan je haar vragen waarom ze dat doet.

Van haar heb ik een cursus gehad:
http://www.dierencommunicatie.info/

Ik zou igg geen hulpteugels scherpere bitten etc gaan gebruiken. Nergens voor nodig zolang je niet weet waarom ze dat doet.
Want misschien ligt de fout bij jou en dan is het flauw tegen over het paard als ze scherpere bitten etc krijgt.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:01

Ik vind het knap dat je met een paard die onder je uit loopt M1 start. Ik vraag me dan ook af hoe je dit resultaat, M1, voor elkaar hebt gekregen. (Ik wil je hiermee niet aanvallen, ben nieuwsgierig)

Kan je misschien wat meer over het probleem vertellen. Wanneer is het ontstaan? Doe die het altijd al? Alleen in galop? Is je paard aan de hulpen? Zowel terug te krijgen en te versnellen in alle gangen? Is je paard in balans? Dan kan ik je misschien wat meer helpen.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:02

Zoals lollywood zegt ga eens zonder sporen en zweep rijden, misschien is ze wel gevoelig daarop en rent ze daarom onder je vandaan.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:03

LOLLYYwood schreef:
Is alles medisch uitgesloten? Misschien heeft ze ergens pijn? Zit je zelf rustig en niet gespannen?

en waar ik me vooral aan stoor is dat je bij de eerste foto met sporen én zweep rijd. Laat deze misschien eens achterwege, wie weet is het daarom.

Ze heeft nergens last van das zo raar.. dierenarts is geweest, en ik heb ook net een nieuw zadel.. thnx

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:06

Misschien eens een osteo bij halen, die alles kan nakijken, meer ervaring met zulke 'problemen' :)
past je nieuwe zadel?

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:07

Djonah schreef:
Ik vind het knap dat je met een paard die onder je uit loopt M1 start. Ik vraag me dan ook af hoe je dit resultaat, M1, voor elkaar hebt gekregen. (Ik wil je hiermee niet aanvallen, ben nieuwsgierig)

Kan je misschien wat meer over het probleem vertellen. Wanneer is het ontstaan? Doe die het altijd al? Alleen in galop? Is je paard aan de hulpen? Zowel terug te krijgen en te versnellen in alle gangen? Is je paard in balans? Dan kan ik je misschien wat meer helpen.

haha nou dat is dus het rare , met wedstrijden is er niks aan het handje! ze doet het alleen thuis met trainen.. het klinkt heel ongeloofwaardig maar het is waar! :P

Het is eigelijk ontstaan toen ik van stal was gewisseld, toen was het heel erg, en toen was ik weer verhuist , het gaat al stukken beter hierzo maar ik irriteer me eraan omdat ik zelf rugklachten heb en klappen in me rug krijg, (ben 16jaar)
ze heeft het daarvoor nooit gedaan, en ja alleen in de galop, paard is aan de hulpen, heel goed juist..
Paard ook in balans, goed recht enzo, kan verder ook alles met haar..
want het verschilt per dag.. soms is ze heel braaf.. en doet ze het niet..

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:09

LOLLYYwood schreef:
Misschien eens een osteo bij halen, die alles kan nakijken, meer ervaring met zulke 'problemen' :)
past je nieuwe zadel?

Nieuwe zadel past, zadelmaker heeft hem helemaal aangemeten enzo haha, en ze doet het op wedstrijden niet net of ze weet van OOH ik moet me best doen haha! Rare merrie, ze heeft zo haar nukkies.. maar als ze het doet hoe ik het kan voorkomen is het meer.. :o want ik heb zelf rugklachten, dus ik krijg soms behoorlijke klappen..

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:09

Voor zover ik zie, zie ik dat je op wedstrijd zonder sporen en zweep rijd (?) ook vind ik de foto van 'thuis' er erg 'hard' uitzien en op wedstrijd juist 'zacht' qua (hand)houding.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:10

TessJazz schreef:
Djonah schreef:

haha nou dat is dus het rare , met wedstrijden is er niks aan het handje! ze doet het alleen thuis met trainen.. het klinkt heel ongeloofwaardig maar het is waar! :P

Het is eigelijk ontstaan toen ik van stal was gewisseld, toen was het heel erg, en toen was ik weer verhuist , het gaat al stukken beter hierzo maar ik irriteer me eraan omdat ik zelf rugklachten heb en klappen in me rug krijg, (ben 16jaar)
ze heeft het daarvoor nooit gedaan, en ja alleen in de galop, paard is aan de hulpen, heel goed juist..
Paard ook in balans, goed recht enzo, kan verder ook alles met haar..
want het verschilt per dag.. soms is ze heel braaf.. en doet ze het niet..

Je kan je paard dus ook in draf netjes terug rijden? En medisch alles uitgesloten? Als dat zo is heb ik wel een ideetje maar ik vermoed dat ik dan heel bokt over me heen krijg.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:10

donna123 schreef:
Het klinkt misschien raar, maar je kan een consult aanvragen aan mensen die met dieren kunnen praten.
Dan kan je haar vragen waarom ze dat doet.

Van haar heb ik een cursus gehad:
http://www.dierencommunicatie.info/

Ik zou igg geen hulpteugels scherpere bitten etc gaan gebruiken. Nergens voor nodig zolang je niet weet waarom ze dat doet.
Want misschien ligt de fout bij jou en dan is het flauw tegen over het paard als ze scherpere bitten etc krijgt.

Bedankt, nee ze heeft gewoon simpel bitje enzo

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:11

Leuke merrie,niet makkelijk om haar "los" te houden (gymnastiseren !), want dan ontstaat juist haar probleem !
Dit zie je duidelijk in de boksalvo's terug ! Haha dat is de jazz, vechten tegen het verlengen van de hals ,wat dus duidelijk achter weg komt ! Galop... is afzetbeen het achterbeen , wordt niet optimaal gebruikt ,waardoor ze op de voorhand gaat en dan blijft hangen,waardoor snelheid en bokken het gevolg is, anders gaat ze op haar mond (letterlijk !)
Blijf gecontroleerd rechtrichten van uit de achterhand naar de hals kijkend en blijf aan de hals werken dat de lengte erin blijft !
Dit paard is echt niet zo makkelijk te rijden als het oogt, mijn complimenten voor de amazone...is per dag bekijken hoe ze lichamelijk is ,want energie zit er vaak aan overvloed in en dat maakt het juist zo moeilijk !
Houdt haar sober in het voer, wordt gek van extra energie en loopt dan letterlijk "vol"!
Heeft zij ook weleens eiwitbultjes op haar rug ?
Door het scheeftrekken heb je vaak het idee dat het zadel niet goed ligt maar dat komt dan vanuit de ongelijkheid in de achterbenen, zodra ze in balans loopt is het goed .

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:14

Je kan je paard dus ook in draf netjes terug rijden? En medisch alles uitgesloten? Als dat zo is heb ik wel een ideetje maar ik vermoed dat ik dan heel bokt over me heen krijg.[/quote]
jaa, heel braaf verder,
maar het verschilt per dag, ene dag doet ze het andere dag niet haha

het zijn meer tips krijgen, om het tegen te gaan als ze het doet ivm met me rug

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:15

broadway schreef:
Leuke merrie,niet makkelijk om haar "los" te houden (gymnastiseren !), want dan ontstaat juist haar probleem !
Dit zie je duidelijk in de boksalvo's terug ! Haha dat is de jazz, vechten tegen het verlengen van de hals ,wat dus duidelijk achter weg komt ! Galop... is afzetbeen het achterbeen , wordt niet optimaal gebruikt ,waardoor ze op de voorhand gaat en dan blijft hangen,waardoor snelheid en bokken het gevolg is, anders gaat ze op haar mond (letterlijk !)
Blijf gecontroleerd rechtrichten van uit de achterhand naar de hals kijkend en blijf aan de hals werken dat de lengte erin blijft !
Dit paard is echt niet zo makkelijk te rijden als het oogt, mijn complimenten voor de amazone...is per dag bekijken hoe ze lichamelijk is ,want energie zit er vaak aan overvloed in en dat maakt het juist zo moeilijk !
Houdt haar sober in het voer, wordt gek van extra energie en loopt dan letterlijk "vol"!
Heeft zij ook weleens eiwitbultjes op haar rug ?
Door het scheeftrekken heb je vaak het idee dat het zadel niet goed ligt maar dat komt dan vanuit de ongelijkheid in de achterbenen, zodra ze in balans loopt is het goed .

Bedankt! , en nee ze heeft nooit eiwit bultjes.. haha

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:18

TessJazz schreef:
Je kan je paard dus ook in draf netjes terug rijden? En medisch alles uitgesloten? Als dat zo is heb ik wel een ideetje maar ik vermoed dat ik dan heel bokt over me heen krijg.

jaa, heel braaf verder,

het zijn meer tips krijgen, om het tegen te gaan als ze het doet ivm met me rug[/quote]

Wanneer doet zij het in galop? Als je wat moeilijks vraagt?

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:21

Bedankt allemaal,

Soms doet ze het , en soms niet..
Het is meer dat ik tips wil als ze het doet (niet goed uitgelegd van me :o )
Omdat ik nogal heel vaak last van me rug heb, en ik ben 6 juni 16 geworden dus ik wil me rug ook nog heel lang meenemen hahah :P dus het is niet dat ze het altijd doet :D :o ..

Xx nogmaals bedankt x

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:22

Djonah schreef:
TessJazz schreef:

jaa, heel braaf verder,

het zijn meer tips krijgen, om het tegen te gaan als ze het doet ivm met me rug

Wanneer doet zij het in galop? Als je wat moeilijks vraagt?[/quote]
niet echt , vaak gewoon op de lange zijdes, vooral als ik net de bocht uitkom :o

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:26

Ik heb een tip in Pb gekregen, en me instructrice was er over eens dus ik ga deze topic sluiten! Allemaal bedankt voor jullie hulp !

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:28

Heb jij op de momenten dat ze onder je uit galoppeert meer last van je rug dan op een ander moment of ga je ergens iets compenseren? Het kan zomaar zo zijn dat zij jouw dingen oppakt en daarvoor vlucht.