Dressuur, na de zomer misschien starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaIds

Dressuur, na de zomer misschien starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 20:37

Hallo allemaal (:

ik ben al een tijdje bezig om met mijn verzorgpaardje een goed niveau van paardrijden te bereiken.
Ik kan hem bijna rechtstellen nu. De linker kant van z'n lichaam heeft korte spieren en de rechter kant lang, waardoor hij minder goed naar rechts kan buigen.
Ik heb geleerd hem eerst te rijden naar links, zodat zijn achterhand er goed onderkomt, en hem stelling naar rechts te vragen als hij warm is.
Op de foto's zal hij linkse stelling hebben, maar dit is langzaam maar zeker aan het verbeteren!
Ik vroeg me af of jullie dit wedstrijdwaardig vonden (:
Ik zal ook nog meer foto's toevoegen, en miss een filmpje al we wat verder zijn (:

rechter galop
Afbeelding

in stap, mijn achterbeen is wel naar achter, maar normaal druk ik mijn hakken redelijk uit (denk ik)
Afbeelding

In draf met stelling naar links
Afbeelding

Aan de teugel, handen wijdt, zodat hij laag over zijn rug loopt
Afbeelding

En als afsluiter een gezellige foto (:
Afbeelding

CastaMickey

Re: Dressuur, na de zomer misschien starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:39

Ik kan het niet heel goed zien door de kleine foto's maar je beugels mogen een stuk langer.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:46

Mooi paard, glimt lekker en ziet er goed uit!
Op de foto waar je je handen breed neerzet, zeg je dat het paard laag over de rug loopt. Dit is op de foto niet zo. Het paard loopt nog steeds met de zelfde hoofd/hals houding. Als je echt resultaat wil hebben, moet je hem meer laten zakken. Ik vind ook dat je de beugels voor het plaatje wat langer mag hebben!

Succes ermee! Als je zorgt dat je de figuren uit de proef netjes rijd en op de letter, volte rond en zorgt voor goede stelling, kun je wat mij betreft best de b dressuur in!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:50

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Ook zijn de foto's te onduidelijk om goed rijtechnisch commentaar op te kunnen geven (te klein).

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.