draver, meer achterbeen gebruik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xroosx1e

draver, meer achterbeen gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 07:19

Hoi,

ik heb een draver, en ik wil graag dat ze haar achterbeen wat beter gaat gebruiken.
In de galop slepen haar achterbenen zowat. Ze slepen bergen zand mee. Heeft iemand een idee
hoe ik dat kan trainen?

Roos

midgie

Re: draver, meer achterbeen gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:43

Door les te nemen en rechtricht oefeningen gaan zodat hij sterker word in het achterbeen.
Ik zou zeker niet galopperen als dat zo zwaar is , want het is niet alleen het achterbeen wat sleept maar ook een rug die vast word gezet.
Dus ga zelf les nemen zodat jij jou paard kan leren zijn achterhand goed te gebruiken,
En dan zul je voor moeten beginnen.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:46

veel overgangen rijden (verzamelde stap/draf, midden stap/draf enz., stap halt draf halt enz.) en veel balkes draven zodat die leert zijn benen iets meer op te tillen ;-)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:53

FennaK schreef:
veel overgangen rijden (verzamelde stap/draf, midden stap/draf enz., stap halt draf halt enz.) en veel balkes draven zodat die leert zijn benen iets meer op te tillen ;-)

Dan zal het paard eerst moeten kunnen verzamelen , want langzaam stappen en hard draven heeft geen zin, het paard zal zijn bekken moeten gaan leren kantelen en als je al sleept met je achterhand moet de ruiter toch eerst gaan gymmen met het paard.
Balkjes lopen is wel een goeie dan tillen ze hun benen op, maar ook daar in kun ej kijken hoe het paard beweegt, als ze over de balken lopen met een weggedrukte rug dan is het ook weer geen beste oefening,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:00

Een goede instructrice zoeken die kijkt naar het paard en naar zijn verbeterpunten en kunnen. Niet naar het ideale plaatje.
Niet al te veel zelf mee willen gaan aan klunzen, dravers zijn over het algemeen hard voor zich zelf en willen graag werken voor hun baasje. Hier voor moeten ze wel eerst correct gaan lopen onder het zadel, gaan dragen en zijn bekken leren kantelen. Met goede begeleiding kan dat wel en dan zijn het heerlijke rijpaarden.

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 13:30

Ik heb al les. Ik had beter iets anders kunnen zeggen dan slepen.. Ze tilt ze wel op, alleen ze komen niet helemaal onder haar zeg maar.. Balkjes lopen doe ik al wel met haar. Maar niet heel vaak. Ik denk dat ik het vanmiddag weer eens ga doen.. Met overgangen rijden ben ik ook al bezig.