Probleem bij het draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa

Probleem bij het draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:30

De laatste tijd heb ik een probleem tijdens het draven... Soms gaat mijn paard zomaar over naar galop. Het tempo blijft gewoon hetzelfde, hij slaat niet op hol ofzo, hij gaat gewoon over naar galop. Tegenhouden helpt dus bijna niet, ik moet hem dan telkens weer naar stap doen om dan weer aan te draven.

Ik heb dit probleem alleen tijdens het buitenrijden. In de weide of in de piste doet hij dit niet.. Ook als ik op de baan draaf heb ik dit probleem niet, het is eigenlijk alleen als ik op een padje rijd in het bos waar hij weet dat hij soms mag galopperen. Wat ik ook raar vind is dat het een draver is :+ hij draaft verder heel normaal, behalve op dat padje door het bos... Heel soms heeft hij wel eens een goede dag en draaft hij ook normaal op dat padje, maar vandaag wou hij weer telkens overgaan naar galop :+

Hebben jullie tips hoe ik dit zou kunnen afleren? Of weten jullie waarom hij dit doet?

Exito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:54

Ik heb exact hetzelfde met mijn Draver :+ Ik merk bij de mijne wel dat de galop nog best wel een big deal is, hij wil het TE graag zo af en toe. Enorm ijverig..
Wie weet komen er wat handig tips voorbij, dus ik lees even mee als je het niet erg vind :Y) :D

midgie

Re: Probleem bij het draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:49

Kan een balans probleem zijn, als je aan het draven bent in het bos loopt het paard waarschijnlijk op de voorhand, om dan in balans te komen zal hij harder moeten dus in galop aanspringen.
In de bak vraag je meer een houding en als het goed is loopt hij dan meer op de achterhand, tenminste dat hoop ik , in het bos ga je voor je plezier en denk je dat je het paard zomaar kan laten lopen, maar niets is minder waar , ook in het bos moet het paard jou dragen en dat doet hij met zijn achterhand, dus probeer in het bos ook eens te werken aan stelling en buiging al is het alleen maar af en toe je zit verplaatsen en wat stelling vragen, of loop eens een travers of sb zodat het paard weer onderstapt.

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:42

midgie, wat ik dan raar vind is dat ik in het bos gewoon op dezelfde manier draaf als op de baan, en op de baan draaft hij gewoon normaal. Maar het zou heel goed een balansprobleem kunnen zijn, we zijn nu bezig met rechtrichten dus hoop dat het probleem zo kan worden opgelost. :)

Exito, blij dat ik niet de enige ben met dat probleem :')

DianaWinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:50

deed mijn oudje ook altijd, als draf te moeilijk werd voor hem ging hij over in een handgalopje, idd alleen buiten :-). Met buiten ook werken aan een rechtgericht paard zoals al is gezegd is dat grotendeels verholpen toen.

Zenna_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:36

Naast wat midgie zegt, denk ik dat het ook simpelweg zou kunnen dat je draver al denkt te weten dat hij mag galoperen daar. Je zegt zelf al dat hij het alleen daar doet, en dat dat een plek is waar hij soms mag galoperen. Hij denkt dus vooruit en gaat vast zonder te wachten op jou seintje. In dit geval zou ik hem gewoon elke keer rustig terugnemen en weer verder draven, en na een tijdje zal deze gewoonte eruit gesleten zijn :)