Mijn paard is bang geworden voor auto's, tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essie397

Mijn paard is bang geworden voor auto's, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 19:43

hallo ik heb een 13 jarige fjorden merrie , maar omdat ik in oktober een ongeluk heb gekregen te paard is ze ontzettend bang geworden voor alles dat rijd.
met een extra grote angst voor busjes. (daar is het mee gebeurd)
en nu na een aantal dingen te hebben geprobeerd ben ik zo langzamerhand radeloos geworden.
hebben jullie nog tips om haar weer verkeersmak te maken zodat ik misschien weer deze zomer het bos in kan ??

groetjes esther

Anoniem

Re: Mijn paard is bang geworden voor auto's, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:55

Ik gok dat de angst misschien meer bij jou ligt daarbij je pony. Probeer eens hhulp in te schakelen. Iemand die ermee naar buiten wilt. Eerst aan de hand en danverder.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:01

Neem heel veel andere paarden mee ( die geen problemen hebben met auto's ) en zet jou pony net achter het andere paard zodat hij als er een auto komt een andere paard zijn bil ziet inplaats van een auto. Zo ziet hij dat het goed is. Omdat het andere paard het ook goed vindt. Geef haar daarna een aaitje en herhaal dit een aantal keer.

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:07

Kan je er gewoon naast lopen? wij hadden ook een pony die totaal niet verkeersmak was. Auto's ging nog, maar alles groter dan een normale personenauto vond hij heel eng. Wij gingen dan naast hem lopen. Hij bleef het eng vinden, maar hij bleef wel braaf bij je.

essie397

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 08:41

Heey bedankt allemaal voor de reacties ik denk dat ik het ga proberen met veel andere paarden omdat ze te sterk is voor me als ik haar aan de hand heb

GeorgetteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:16

Gewoon tussen de andere paarden die dat gedrag niet vertonen inderdaad! Succes!