Draakje en ik voor de laatste keer in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Draakje en ik voor de laatste keer in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:46

Hallo allemaal,

Ondanks dat ik meestal weinig reactie krijg op mijn topics, post ik er gewoon nog eentje :D . Mijn friesje en ik zijn vandaag voor het laats in de B gestart. Ze heeft weer zo haar best gedaan dat ik het graag weer even met jullie bokkers wilde delen. Tips en commentaar is altijd welkom. Hieronder wat foto's van onze eerste proef. We hadden 183 pt.

Afbeelding
Lekker drafje

Afbeelding

Afbeelding
Galopje linksom

Afbeelding
Van hand veranderen

Afbeelding
Galopje rechtsom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over een paar weekjes gaan we ons debuut maken in het L1 *\o/*

Laten jullie een berichtje achter????

Anomien

Re: Draakje en ik voor de laatste keer in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:47

nou je hebt hem lekker aan het sjouwen. Mooi achterbeen. Let wel op buiging in lijf, maar het ziet er top uit hoor. fries is top!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:47

Leuk paard! Wat had je voor een commentaar? Ik zou zelf zeggen dat het neusje er nog iets uit mag en ze (dus ook) iets langer in de hals mag :).

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:52

Ziet er leuk uit hoor! Ook ik zou zeggen...kijk of je haar neus er iets meer uit kan krijgen...maar ik vind er echt leuke foto's bij zitten. En kijk of je je handen in de galop wat naar voren kan brengen en zelf wat lekkerder kan gaan zitten. Nu val je iets naar voren en da's zonde voor het verder nette geheel. Succes in het L :-)

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:55

Dank jullie wel :) .. Had als commentaar idd een keer stelling en buiging en vooral in de stap en overgangen dat ik haar meer nageeflijk houden. Verder ging het halsstrekken niet zo lekker, dit vind ze heel erg moeilijk ( en ze had best wat spanning in haar lijf door de harde wind ) en verder wat slordige foutjes. Maar ik was zeker heel erg tevreden.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:58

@ Elpharo Dank je wel :D Klopt helemaal wat betreft mijn handen in galop. Dat is echt een puntje waar ik nog even hard aan moet gaan sleutelen :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:35

1975chantal schreef:
Dank jullie wel :) .. Had als commentaar idd een keer stelling en buiging en vooral in de stap en overgangen dat ik haar meer nageeflijk houden. Verder ging het halsstrekken niet zo lekker, dit vind ze heel erg moeilijk ( en ze had best wat spanning in haar lijf door de harde wind ) en verder wat slordige foutjes. Maar ik was zeker heel erg tevreden.

ach laatst halve dag wezen schrijven tussen de friezen. Heb er echt maar 1tje half de hals zien strekken. Dus schaam je niet.

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:43

Ziet er netjes uit, maar pas wel op dat je je polsen niet verbuigt en voor je buik vastzet.
Dit is goed te zien op foto 5 en de laatste foto. het gaat dan om je rechterhand, weet niet of het het moment was, maar het valt me op.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:45

Gefeliciteerd met jullie winst :-)
De draf ziet er mooi uit!

Misschien iets meer het neusje eruit...
Hoe gaat het lang en laag en bij halsstrekken?

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:50

Dank jullie wel. Mijn handen zet ik idd soms wat vast. Ik zie nu ook op de foto's dat haar neusje er wat meer uit mag idd. Misschien toch ook een beetje de spanning want ik probeer haar altijd juist niet te opgekropt te laten lopen. Uhm lang en laag
is bij mevrouw vaak lang en rechtvooruit. Tijdens de training gaat ze het wel steeds beter doen, maar tijdens de proef blijft het een heeeuul moeilijke oefening. Maar we oefenen vrolijk verder :o ..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:35

Hoi wat een leuke fries heb je!! zit zeker potentie in! Ik vind dat je wat meer moet proberen van achter naar voren te rijden, zo krijg je ook een fijnere verbinding. Je houd haar nog wat te veel vast van voor waardoor ze haar achterbeen niet goed onder kan zetten. Lang en laag losrijden is een hele fijne uitkomst voor een fries, maar let wel op dat je haar van achter goed blijft activeren anders loopt ze gewoon op de voorhand. Het heeft bij mijn fries ook enige tijd geduurd voordat hij dat snapte en daar zijn balans in had gevonden, maar nu gaat het veel makkelijker en wilt ie het liefst alleen maar lang en laag lopen haha :D
zoals je zegt, gewoon lekker verder oefenen, dan komt het vanzelf goed! Gun je friesje de tijd :) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:19

Ik zie idd spanning van jou uit waardoor je je schouders en ellebogen wat vastzet. Ook lijkt het of je nog niet helemaal in balans bent qua zit want het ene moment zit je voorover, dan weer scheef en op de laatste foto maak je je rug heel hol.
Ga dus werken aan een ontspannen, rustige in balans zijnde zit. Door gemis aan balans krijg je misschien een onzeker gevoel en ga je daarom wat vasthouden?!
Succes :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:49

Ik zou wat meer aandacht besteden aan de verticale balans :) Naast al het bovenstaande commentaar uiteraard. Ik zie op de galopfoto's vooral dat je paard het moeilijk vindt om rechtop te blijven in de bochten.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:10

Dank jullie wel allemaal. Ze was door de harde wind best een beetje veel frips :D dus had letterlijk mijn handen vol aan haar hihi.. Maar jullie hebben wel gelijk hoor. Ik moet idd hard werken aan mijn eigen onafhankelijke zit. Is iets wat al best verbeterd is maar nog niet goed genoeg. Ik heb echt heel veel zin om met met haar aan het werk te gaan om dit allemaal te gaan verbeteren.
Ik heb vandaag gehoord dat we mee mogen doen aan de finale de 7e *\o/* ( het was de laatste selectiewedstrijd ) .. Dus dat vind ik wel heeeuuul stoer. Ik ga dus de komende weken keihard oefenen en hopelijk zetten we dan in de finale twee super proeven neer :o

Nog ff een toevoeging. Haar manen zijn kort en ik vlecht haar altijd met naald en draad in <3

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:53

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:12

Jullie zijn weer vooruit gegaan hoor! Ze loopt alweer wat meer op lengte en sjouwt lekker door. Inderdaad zelf proberen wat meer op je gat te zitten en dan komt het zondag en later in t L1 helemaal goed!!!

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:33

Ik zie dat je precies hetzelfde als ik doe met je handen / armen houding.
Teveel je handen naar je lichaam toe waardoor je voorover kukelt.
Probeer je handen voor je te houden en te scharnieren met je armen ipv heel je lijf.
Dan heb je veel meer beweegruimte van voren :) Succes

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:16

Paardje loopt netjes hoor!
zoals al eerder genoemd, probeer op je houding te letten. Gewoon lekker ontspannen gaan zitten op je kont! Dan kan ze ook fijner door haar lijf gaan lopen en jij nog meer genieten! ;)

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 08:55

Dank jullie wel :D .. Ik moet idd leren dat mijn armen gewoon kunnen veren tussen haar mond ik ben geneigd om ze nogal strak te houden. Maar hier ben ik wel in mijn lessen mee bezig.. Zal er ook aan proberen te denken dat ik wat meer op mijn kont moet gaan zitten. :o

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:48

leuk beestje! Ik heb ook met een Friese merrie gereden op wedstrijden, maar ging niet zo lekker, nu haar dochter aant opleiden.
vooral neusje dr uit ja. Ze heeft een goeie galop volgens mij, goed bergopwaarts.
Zet je paardje meer aan de hulpen zodat jij relaxter kunt blijven zitten, oogt meteen rustiger ;)

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:08

Ziet er goed uit, leuke combinatie! :)
Ik vind het een ontspannen plaatje, en de dingen die mij het eerste opvielen zijn al een aantal keer gezegd hier..
Maar toch: haar neusje zo er iets meer uit mogen, zodat ze haar hals wat meer strekt. Waarschijnlijk kan je zelf dan ook nog wat meer ontspannen zitten. Vooral bij foto 3 valt het me op dat je je een beetje vooroverbuigt, probeer mischien wat meer op je zitbeenderen te gaan zitten en vooral te ontspannen!

Ziet er super leuk uit!

sellesob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:44

Wat een mooi paard heb jij ! het ziet er mooi ontspannen uit