Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zhippo schreef:mijn merrie (6) doet het omdat de aanleuning niet perfect is. ze komt dan soms tegen de hand, maar niet zo. ik denk dat dit een andere reden heeft. nou heeft een paard op stal dat ook, vooral in de zomer door vliegjes. maar het kan ook zijn dat zij een tik heeft, het bit niet prettig vind en daarmee probeert te gooien. Rijd je dressuurmatig? Welk niveau?

Mindim schreef:bigone schreef:Doe er eens een pollennetje aan als je gaat rijden, als ze het vooral in deze tijd heel erg doet dan denk ik dat je toch richting allergie moet denken.
Ze doet het in de winter ook.
En ja komt voor. Ik heb een merrie die naast een pollenallergie ook een stromijt allergie heeft. Alleen begon zij er niet echt van te headshaken, eerder te hoesten. Was dus zomer en winter feest. Poos met een neusnetje gereden wat wel hielp, maar zij is iets meer dan een jaar geleden begonnen met een desensibilisatietherapie. Die bij haar heel veel goeds heeft gedaan. Het hoesten is compleet weg en het schudje wat ze soms gaf is ook weg.