Ervaringen met het laten trainen van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Ervaringen met het laten trainen van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:15

Hoihoi,

Ik heb een d-pony van bijna 7 over 3 dagen word ze 7 :D. Nu heb ik gehoord en research gedaan dat je paarden ook in training kan doen bij bepaalde ruiters. Zij corrigeren het paard dan en maken ze wedstrijd klaar. Ik vond dit erg interessant en heb me er verder over ingelezen. Ik had al wel iemand gevonden die dat doet namelijk Noordje Zuidgeest, ik kwam haar op google tegen. Ik wil namelijk dat Pebbles door iemand die er verstand van heeft verder word gereden. Een goede reden waarom ik dit ook zou willen is omdat ze erg éénkennig is. Zodra er iemand anders op gaat, gaat ze diegene uitproberen. Misschien dat zo'n iemand dit voor een deel kan verhelpen of mij kan helpen.

Wie heeft hier ervaringen mee en tips?

Ashley5760

Re: Ervaringen met het laten trainen van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:43

Waar wil je tips over?

Door laten rijden, kan als je zelf bang bent etc is dit een optie. Echter een goede ruiter kan hem nog wel tot Z opleiden dit betekend niet dat de eigenaar er zo een Z proef mee rond stuurt.
Als je paard geen gekke dingen doet, zou ik gewoon les geven en dan maar wat langer maar je leert er beide meer van. Als je een paard hebt dat op korte termijn (evt voor meer geld) weg moet of een paard dat veel problemen geeft met rijden is het wel aan te bevelen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:12

Ik ben zelf niet bang maar ik zit vast en ik heb al verschillende lessen gehad. Maar als bijvoorbeeld iemand haar recht zou kunnen richten lost dit heel veel op. In dat opzicht kan ik nog veel leren.
Wat jullie ervaringen zijn en of jullie bijvoorbeeld je paard ook een paar weken heb laten trainen om de problemen onder het rijden weg te krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:38

ED --> RT-P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:41

Voor mijn pony heb ik een tijd terug een nieuwe instructeur gevonden, en wel eentje die er zelf ook op durft te stappen. Nog nooit is mijn pony (ook een 7-jarige D) zo snel verbeterd! Instructeur heeft hem bij ons aan huis een paar weken gereden, toen andere ruiters er weer op met les van hem. Gaat super. En als er een probleem is, is de instructeur niet te min om even op te stappen. Ben daar echt erg blij mee. Mijn pony was eerst alleen maar aan het schrikken en vliegen en springt nu zelfs eenvoudige wissels! Ok, alleen nog maar bij de trainer, maar bij ons komt dat ook nog wel :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 06:15

Ja, ik heb net met mijn instructrice gesproken en die gaat haar twee weken trainen.
Zij gaat haar rechtrichten en op een vriendelijke manier rijden.
We zijn daar zelf ook al mee begonnen en ik heb er les in gehad van haar.
Dus ik weet voor de rest wat het is. Ik ben erg benieuwd

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:46

Ik heb zelf mensen geholpen met hun paarden en pony's maar dit was dan bij wat ergere problemen waarbij het paard gevaarlijk werd. Het beste is om toch van iemand les te krijgen die er inderdaad wel eens op wil stappen maar alleen maar om jou verder te kunnen helpen.