na twee weken rust weer eens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

na twee weken rust weer eens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:00

Hoi allemaal,
Nadat ik twee weken niet heb mogen rijden vanwege mijn blinde darm operatie, ben ik gister weer eens op vip gaan zitten, met dit als resultaat!
VIP (v. Donpirmiro) is een merrie van 18 jaartjes jong ik heb haar sinds november. We rijden sinds februari wedstrijden en we starten L1 dressuur en we hebben nu 6 winstpunten. Eigelijk gaat het de laatste tijd best, goed ookal zijn er nog wel dingen waar ik tegen aanloop, zoals mijn piano handjes en ook mijn been gaat soms aan de wandel. Dat zijn echt van die dingen die ik eigelijk ergens in mijn achter hoofd wel weet, maar toch gebeurt het, mijn instructice kan dan ook net zo goed een bandje inspreken... haha! Ook hoor ik op wedstrijd de laatste tijd wel eens dat ik hem wat meer van de hand af mag rijden en dat ie wat meer over de rug mag lopen. Ik houd hem van voren ook nog wel eens te veel tegen en dat is iets wat ik heel lastig vind om los te laten, omdat ik het idee heb dat als ik hem los laat hij snel te diep gaat! Misschien heeft een van jullie daar een tip voor?

We hebben inieder geval nog zat om aan te werken, maar ik ben blij met ieder vooruit gang die we maken en ook niet onbelangerijk VIP is de eerste pony waar ik echt fijn mee kan rijden!

Als we de punten krijgen zou ik graag een overstap willen maken naar de L2 of zouden we daar nog niet klaar voor zijn? Graag jullie mening dus!
Afbeelding
galopje
Afbeelding
draf
Afbeelding
nog een drafje
Afbeelding
galop
Afbeelding
nog een stuk galop
van hand veranderen middendraf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaula op 17-06-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast i.v.m regels HAW + foto's zichtbaar gemaakt

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:48

Ziet er netjes uit voor 2 weekjes rust

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 16:07

LOLLYwood ja het lukt met niet om ze goed te krijgen....

Sannesugar dankjewel!

Misschien heeft er iemand nog tips voor ons?

Danique07

Re: na twee weken rust weer eens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:24

Ik vind de foto's of te schuin of te ver weg om een echt duidelijk beeld te krijgen! Ik vind het wel uitzien als een leuke combi en ik vind je paard ook erg leuk, wel aan de schrale kant! Verder zie ik op een paar foto's dat je je been ver naar achter hebt met je hak omhoog, probeer hier goed op te letten!
Hopelijk kun je nu weer lekker door pakken na je operatie!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:39

Nevaeh super dankjewel hoe heb je dat gedaan? :o
Danique07 ja klopt, dankjewel, het is idd een beetje een schraal beestje maar hij wil niet dikker worden staat de hele dag op gras heeft op stal onbeprekt hooi,maar hij blijft zo. dat van m`n been is waar,daar zal ik opletten!

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:38

Leuk paardje en leuke combi! Wat is de afstammeling ? Weet niet of je haar ook krachtvoer geeft? Die van mij had dat eerst ook , die gaf ik toen extra krachtvoer en lucerne erbij bij haar inspanningen. Toen werd ze snel wat dikker!

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:40

Koetje89 schreef:
Leuk paardje en leuke combi! Wat is de afstammeling ? Weet niet of je haar ook krachtvoer geeft? Die van mij had dat eerst ook , die gaf ik toen extra krachtvoer en lucerne erbij bij haar inspanningen. Toen werd ze snel wat dikker!

En muesli heb ik ook in die tijd gedaan, werkt echt goed en vinden ze heel lekker!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 16:16

Dankjewel Koetje89 de afstamming is Donprimero zoals nu ook in de aangepaste opening staat :) ik geef haar wel krachtvoer basisbrok. wil misschien wel overstappen op sportbrok, omdat ze soms net een beetje wat mist. Ik heb ook sportbrok met haver en allerlei kruiden van havens uitgeprobeerd, en ik moet zeggen werkt heel goed, maar voor mijn paard een beetje te goed. De verkoper zij ookal als ze hier geen pit van krijgt dat weet ik het ook niet meer en dat hebben we gemerkt zeg poe!

Dus ik moet iets hebben wat een beetje tussen basisbrok en dat exstreme voedsel in zit. Wat geef jij dan voor muesli??

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:25

leuk paardje hoor en je bent op de goede weg.
enkele tips:
Om je paard wat dikker te krijgen kun je paardenmeel voeren. Dit is een dikmaker maar het diertje blijft er wel rustig van. Is onder andere van het merk lavor.
Mijn paard bleef ook altijd erg schraal maar dit werkt erg goed en is niet duur.

Blijf aan je houding werken.
Je moet meer je heupen kantelen op je billen gaan zitten.
schouders naar achteren laten rollen waardoor je borstbeen meer naar voren komt.
Hou je handen rechtop en niet vlak. Op die manier heb je een stillere hand.

Verder zie ik een ontspannen paard en een gelukkige ruiter!
Succes

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 13:06

ow dat is ook een goede,zal eens kijken of ik dat kan vinden!
verder dankjewel voor de tips, ja m`n handen zijn echt verschrikkelijk.... en verder zat ik nog een beetje raar vanwege de operatie denk ik!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:04

Als het paard te diep gaat lopen, moet je been geven en meer naar voren rijden. Als ze dan lekker over de rug gaat lopen kun je haar weer opvangen van voren.
Verder ben je goed op weg :)

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:12

dressuur518 schreef:
Dankjewel Koetje89 de afstamming is Donprimero zoals nu ook in de aangepaste opening staat :) ik geef haar wel krachtvoer basisbrok. wil misschien wel overstappen op sportbrok, omdat ze soms net een beetje wat mist. Ik heb ook sportbrok met haver en allerlei kruiden van havens uitgeprobeerd, en ik moet zeggen werkt heel goed, maar voor mijn paard een beetje te goed. De verkoper zij ookal als ze hier geen pit van krijgt dat weet ik het ook niet meer en dat hebben we gemerkt zeg poe!

Dus ik moet iets hebben wat een beetje tussen basisbrok en dat exstreme voedsel in zit. Wat geef jij dan voor muesli??

Ik gaf mijn paard voorheen museli van Kempa Vital! maar ik heb ook wel eens het merk Pavo gehad.
Maar ze zeggen dat bietenpulp ook goed helpt! Heb ik nooit gebruikt, omdat ze nu gewoon goed op gewicht is.( eerder te dik op het moment)
Maare mooie afstammeling die Don Primero!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:41

Dankje, ja zal eens kijken of ik iets anders ga voeren. ben nu ook een zak nieuwe brok aan het uitproberen dus even afwachten.

Denken jullie trouwens dat we klaar zijn voor de L2?

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:18

Als jij het gevoel hebt dat jullie er klaar voor zijn, dan moet je dat lekker doen! Ik zou wel even aan je houding werken en meer naar voren rijden aan de been zodat ze niet te diep gaat lopen:) Dan denkt ik dat het wel gaat lukken;) en natuurlijk gewoon veel blijven oefenen!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:55

Vind haar erg kribbig uit zien. Mond vaak open staart zwiepen?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 21:13

Jeja schreef:
Vind haar erg kribbig uit zien. Mond vaak open staart zwiepen?

snap ik maar hier wordt aan gewerkt, de afgelopen week veel bezig geweest met losser laten en van been naar de hand rijden. ze loopt naar mijn idee steeds fijner

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:59

Ik ben het eens met de mensen boven mij, ik vind je paardje heel leuk. Ik zeg gewoon starten in het l2 als je je punten binnen hebt.