hoe rechternekspieren ontwikkelen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donnieboy

hoe rechternekspieren ontwikkelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:43

Even wat uitleg bij mijn titel :+ ,
Mijn paard heeft altijd voor de kar gestaan, en doet dit nu ook nog 1x in de week.
(met twee paarden voor de kar).
Hierdoor had hij op het begin toen we hem gingen inrijden tot ongeveer een halfjaar geleden een heel gespierde voorhand en een amper gespierde achterhand. Door veel springen is dit weer in balans gekomen.
Nu heeft mijn paard wat moeite met de rechterstelling, hij doet het wel maar met meer moeite (hoe leg je dat uit...)
We dachten eerst dat er iets vast zat maar toen we zijn spieren gingen voelen in zijn nek kwamen me erachter dat zijn linkernekspieren 3x zo gespierd waren dan zijn rechternekspieren (waarschijnlijk stond hij links in kar?).

Nou is mijn vraag dus heeft een van jullie misschien een speciale oefening waarmee ik deze spieren snel kan trainen?

Hoop dat het beetje duidelijk is zo

lies_sparkle

Re: hoe rechternekspieren ontwikkelen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:13

Snel trainen bestaat niet ;)
Ga heel veel overgangen rijden op de kant dat je paard minder gespierd is,
Ga veel voltes openen en sluiten en veel figuren rijden :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:19

Dit valt niet met een truuckje te repareren. Het zal niet alleen de nek zijn die uit balans is.
Dit vraagt om goede dressuurmatige training. Opbouwen vanaf de basis.
Heb je begeleiding? Het idee om de achterhand trainen door veel springen, lijkt mij een blessuregevoelige en incomplete manier van trainen. :oo

Donnieboy

Re: hoe rechternekspieren ontwikkelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 10:25

Over twee weken begeleiding, dat met dat springen was maar even simpel gezegd hoor. Bedankt voor de tips