Voor het eerst open ik hier een topic, met het paardje dat ik rijd: Anna. Het is een ontzettend lieve, aanhankelijke en betrouwbare merrie, maar ook verschrikkelijk eigenwijs. Ze gaat graag op onderzoek uit, maar alle nieuwe en onbekende dingen zijn eng!
Ik heb haar zelf beleerd, erg rustig aan gedaan, omdat ze heel iel was begin vorig jaar. Het heeft lang geduurd voordat mevrouw nagevelijk wilde komen, dat vind ze nu eenmaal moeilijk. Ik heb er van alles aan geprobeerd, maar niet hielp, dus uiteindelijk maar gewoon doorgereden in de hoop dat ze het op een keer wel zou oppakken. Gelukkig is dat gebeurd, en is het rijden nu stukken makkelijker. Ik ben nu bezig met bevestigen, wat erg goed gaat. Ze leert niet erg snel, alles maar een beetje op spelende wijs.
De foto's zijn gemaakt in haar oude wei, en haar weidegenootjes stonden in de wei ernaast, waar ze maar al te graag naar toe wilde. Ze heeft me dan ook een paar flinke bokken gegeven, wat ze nog nooit eerder heeft gedaan, gelukkig. Op sommige foto's is ze dan ook vrij gespannen.
Nu heeft ze deze grapjes bij het aangaloperen, maar het zal wel jongheid zijn.. Ze heeft nog nooit eerder fratsen gehad, dus het zal wel even een soort ontploffing zijn, hoop ik dan maar
Paspoortje:
Naam: Anna
Leeftijd: 4
Geslacht: Merrie
Ras: KWPN x Quarter Horse x Fries
Niet gestart, niveau B

Net beeld op deze foto, zelf niets aan toe te voegen.

Idem.

Deze vond ik wel even leuk om er bij te zetten

Mag ronder, zelf niet voorover vallen. (Heb ik vaak last van, omdat ze ontzettend ruime gangen heeft, en ik daar nog niet helemaal goed mee om kan gaan af en toe)

Mag wat lager, misschien ietsjes ronder.
Zelf niet naar beneden kijken, handen naast elkaar en rechtop.

Tevreden, behalve over mijn hoofd, hahaha...

Dit spreekt voor zich, vond het wel even leuk om er bij te zetten, omdat ze ook zeker een monstertje kan zijn.
Protest.

Tevreden

Lager en ronder instellen.
Galop is nog een erg lastig punt, daarom hier maar 1 foto van.

Last but not least!

Zeer tevreden
Over het algemeen ben ik redelijk tevreden. Ik heb zeker punten waar ik nog aan werk, ik ben benieuwd of jullie ze hetzelfde zien en vinden, daarom zet ik ze er niet bij. Helaas in de foto's veel sta-momenten, maar dat is niet anders.
Tips en commentaar gewenst!! Vooral graag tips voor het doorzitten, en stil zitten in galop. Zoals ik al zei zijn haar gangen er ruim en gooit ze vrij hoog op, dus zitten is voor mij, met mijn korte beentjes, niet echt makkelijk.
Bedankt voor het kijken!