Sky Eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Sky Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:50

Hoi, hier een paar foto´s van mijn eerste wedstrijd met mijn toppertje...

Ik vond dat het erg goed was gegaan maar de jury dacht er duidelijk anders over, met een protocol vol met niet aan de teugel en 2x 169 punten toch nog tevreden.

1,
Afbeelding

2,
Afbeelding

3,
Afbeelding

4,
Afbeelding
Meer foto´s volgen nog :)
Laatst bijgewerkt door Caelum op 13-06-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Sky Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:53

Ik denk dat je een protocol bedoeld ;)

Op foto 1 vind ik hem erg achter de loodlijn getrokken.
Op foto 3 vind ik je voorover gekukeld zitten.. plus je mag je hakken meer uitdrukken denk ik.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:59

Lasca_1987 schreef:
Ik denk dat je een protocol bedoeld ;)

Op foto 1 vind ik hem erg achter de loodlijn getrokken.
Op foto 3 vind ik je voorover gekukeld zitten.. plus je mag je hakken meer uitdrukken denk ik.

Bedankt, Ja, ik heb heel erg de tik om naar voren te gaan zitten maar op dit moment gaat het al beter, ik rijd ook al een paar keer zonder beugels dus met mijn hakken uitdrukken en tenen naar binnen gaat al beter

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:05

Het zijn lastige foto's om te beoordelen, maar je lijkt een beetje breed te zitten met je handen. Je trekt ze wat teveel naar je bovenbenen toe! ;)

Ook heb ik het idee dat jij, vooral in je bovenlichaam, veel spanning meebrengt. Dat heeft natuurlijk geen goede uitwerking op het paard! :)

Verder ziet het er niet eens heel raar uit, maar per jury verschillen de punten ook weer hoor! :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:13

Ik zou volgende keer de voorpluk invlechten, vind het er niet erg verzorgd uit zien. Met een schimmel zou ik ook eerder voor een bijv zwart dekje kiezen, dan lijkt de vacht een stuk schoner.

Probeer er op te letten dat je focust op het van voor naar achter rijden, die moter aan, naar je hand toe rijden. Het ziet er nu uit alsof je gewoon z'n hoofd naar beneden trekt...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:15

Je zit inderdaad vrij breed met je handen, Probeer ze wat meer te dragen.

Daarnaast wat meer hakken naar beneden en tenen naar binnen.

Maar vind het er verder niet verkeerd uitzien hoor, succes!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:16

@doubtless ik ben het met je eens. dit is niet aan de teugel, maar gewoon zn hoofd omlaag trekken. lekker actief gaan rijden, dan komt dat vanzelf wel :)
leuke pony :j ! (paard?)

edit: ben benieuwd naar meer foto's :D

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:17

Doubtless schreef:
Ik zou volgende keer de voorpluk invlechten, vind het er niet erg verzorgd uit zien. Met een schimmel zou ik ook eerder voor een bijv zwart dekje kiezen, dan lijkt de vacht een stuk schoner.

Probeer er op te letten dat je focust op het van voor naar achter rijden, die moter aan, naar je hand toe rijden. Het ziet er nu uit alsof je gewoon z'n hoofd naar beneden trekt...

Ow, ik heb altijd gedacht dat je met een wit dekje moest rijden bij het dressuur. Ik was eigenlijk totaal niet bezig met het naar beneden rijden, ik wou mijn proefje gewoon uitrijden en focussen op de oefeningen, uit zich zelf begon ze de stukken aan de teugel te lopen waardoor ze soms idd wat sloom van achteren lijkt, ik begrijp wat je bedoelt met de motor aan. :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:20

juliedo24 schreef:
@doubtless ik ben het met je eens. dit is niet aan de teugel, maar gewoon zn hoofd omlaag trekken. lekker actief gaan rijden, dan komt dat vanzelf wel :)
leuke pony :j ! (paard?)

edit: ben benieuwd naar meer foto's :D

Foto 1 drukt ze inderdaad naar beneden, maar bij de andere foto's lijkt de pony toch ontspannen in de hand te lopen ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:21

Nee hoor, je dekje mag alle kleuren hebben. Er was een bokker die met haar 'Muis' in het roze startte!
Ik zou er in je trainingen op letten dat ze tijdens het nageeflijk worden niet traag wordt, daar wordt 'ie niet sterker van. Paard aan het been zetten & daar heel consequent in zijn, dan zal je merken dat ze veel meer over de rug komt dan in bovenstaande foto's.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:25

Normaal is een wit dekje wel verplicht, ik zou het niet riskeren om met een zwart dekje in de ring te gaan. Je kan voor de zekerheid het wedstrijdreglement eens nalezen ;) Ik vind het er niet slecht uitzien voor een eerste wedstrijd hoor. Maar een filmpje zou handiger zijn om te beoordelen dan een paar foto's :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:29

x_Friesje_x schreef:
Normaal is een wit dekje wel verplicht, ik zou het niet riskeren om met een zwart dekje in de ring te gaan. Je kan voor de zekerheid het wedstrijdreglement eens nalezen ;) Ik vind het er niet slecht uitzien voor een eerste wedstrijd hoor. Maar een filmpje zou handiger zijn om te beoordelen dan een paar foto's :)

Misschien is het in Belgie wel verplicht met een wit dekje te starten, maar in Nederland niet hoor, net wat Doubtless al schreef.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:34

In heel Nederland niet? Hangt het niet af van bij welke vereniging je rijdt?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:42

Nee, heeft niets met verenigingen te maken, maar met de regels van de KNHS. Die staan kleuren toe.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:04

Aahzo :) Bij ons heb je bv. LRV, Trens, VOR, ... Is het in Nederland enkel KNHS dan? Heb daar niet zo veel verstand van. Ik zit gewoon bij LRV ;) Sorry voor het afwijken van het onderwerp hoor TS

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:05

In NL heb je inderdaad maar 1 sportbond.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:03

Bedankt allemaal :)

SelleNajran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:52

het lijkt alsof je je handen te ver uit elkaar hebt en dat je hem dwingt om naar beneden t egaan...

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:20

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.