Ik zal het even uitleggen, mijn lieve Welsh pony van 4 jaar heeft momenteel erg moeite met ontspannen.
Hij is nu ongeveer een jaar onder het zadel en we hebben eigenlijk de eerste drie kwart jaar niets anders gedaan als buitenrijden.
Lekker recht toe recht aan en goed de overgangen oefenen. Nu rij ik zo 2 keer in de week ook in de bak met hem en verder doen we grondwerk, buitenrijden, fietsen, wandelen, longeren etc. Nou merk ik dat hij de laatste tijd er moeite heeft met ontspannen, hij doet tijdens het rijden en grondwerk wel netjes briesen en kauwen maar mn handen volgen en z'n hals laten zakken zit er momenteel echt niet in. Ik rijd hem voornamelijk met een los teugeltje en oefen veel op het rechtrichten en z'n achterhand eronder te krijgen. Ook merk ik dat hij wat moeite heeft met naar rechtsbuigen, verder loopt ie op de linkerhand naar mijn mening een beetje scheef.
Heeft iemand tips? Of enig idee wat het zou kunnen zijn? Zat zelf te denken om binnenkort een masseur te laten komen, nou kan dat nooit geen kwaad natuurlijk

Groet! Patricia