Vandaag heb ik weer les gehad op Plato. Ik vind dat het met hem elke les weer wat beter gaat.
Nou heb ik vandaag twee filmpjes en wat foto's laten maken en ik wilde dit even aan jullie laten zien, zodat jullie commentaar kunnen leveren.
Plato is een 15-jarige ruin en staat dus op de manege. Ik rij vast op hem. Ik rij nu bijna een jaar, dus wees lief alsjeblieft.
Eigen commentaar:
- Hakken meer uitdrukken
- Knikje in de ellebogen
- Minder hoog uit het zadel komen
- Rechter op zitten
1. Ik val hier te ver naar voren en moet mijn hakken meer uit drukken.

2. Ik kom te hoog uit het zadel, voeten moeten meer naar binnen en knikje in ellebogen.

3. Knikje in de ellebogen, rechter op zitten en m'n handen lijken hier volgens mij nogal streng.

Filmpje 1 Draf.
Het tweede filmpje van de galop plaats ik zo.
Alvast bedankt voor het commentaar!
Kan het zijn dat ik te ver uit het zadel kom omdat ik echt ga staan? Ik heb laatst namelijk in een topic gevraagd hoe licht rijden nou precies moet en dat is met de beweging mee gaan. Het kan inderdaad zijn dat ik mijn beugels te kort heb omdat ik nog wat bang ben met rijden. Dus dan heb ik wat meer grip. Hij schud zo met z'n hoofd omdat hij heel veel last heeft van de pollen en de vliegen. Normaal gesproken doet hij dit niet.
Leuk manegepaard heeft Piet! Best netjes hoor! Lekker zo doorgaan
Het paard reageert niet goed op andere en is vrij dominant. Hij word meteen boos als hij tussen twee paarden in zit of er eentje te dicht bij komt. Vandaar dat ik ze ook ontwijk. Maar ik kan inderdaad wel eens proberen om dat te doen, zodat ze ook eens voor mij aan de kant gaan. Wat mij dus heel erg stoort is dat sommige gewoon gaan draven op de hoefslag als er gezegd is dat we in galop moeten. Prima als je wilt draven maar doe dat dan in het midden van de bak.
ga gewoon lekker zo door ! pas kort rij je maar dis wel goed!