wat te doen met paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

wat te doen met paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 16:40

hoi allemaal,

ik voel me eigelijk heel fit weer maar ik moet tot vrijdag wachten om naar het ziekenhuis te gaan en daar goed keuring over mijn wonden te krijgen en hopelijk zeggen de artsen dan dat ik weer mag sporten!

maar wat moet ik tot die tijd met mijn paard doen? ik wil heel graag iets doen maar ik kan vrij weinig doen er mag namelijk geen druk op mijn buik komen te staan, het is nu een week geleden dat ik een blindedarm ontsteking had....

wat kan ik doen? wat ik ben het aaien en brokjes brengen meer dan zat en vindt het leuk als mijn instructice met mijn paard rijd (die doet dat een keer per week maar meer kan er ook niet) verder heb ik wel iemand die mijn paard kan longeren??

wat kan ik doen? zelfs het tuig mag ik niet schoonmaken want ik kan het niet verplaatsen.... wij wonen achteraf en hebben de paarden aan huis staan, de hele buurt heb ik nu ook al tien keer rond gelopen/gefietst,bokt is door mij vol gespamt ik verveel me!

iedereen is ookal zo`n beetje langs gekomen en ik ben bij hun geweest, maar al mijn vrienden gaan ook gewoon nog naar school.....

pffff. het leven is niet eenvoudig!

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:44

Ik zou het toch gewoon even uitzitten. Luister naar de doktoren en geef je paardjes een paar dagen vakantie. Het is nog veel erger als je straks het herstellen vertraagt en nog langer niks mag. Dus nog even doorbijten!

lanadelrey

Re: wat te doen met paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:45

Inderdaad, je paardjes een paar dagen vakantie geven! Dat vinden ze vast niet erg! Ik ben altijd van mening dat de gezondheid van jezelf eventjes voor moet gaan :j

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:46

Lonneke heeft wel gelijk, kun je niet aan je vader/moeder/familielid/kennis vragen og hij/zij het wil doen? Wn anders geef je paard nog even vakantie, hij zal er heus nii dood van gaan. Hihi

lanadelrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:48

Misschien wilt er iemand mee om te wandelen en diegene houd je paard vast en jij loopt zelf mee? of kun je dat niet aan?

xcolletjex18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:00

hee, ik mag tijdelijk ook niet rijden vanwege ernstige val van een paard, maar ik wandel vooral, omdat je dan toch wat te doen hebt, maar dat moet je dan wel aankunnen, anders zou ik het ook echt niet doen als ik jou was ;)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:02

misschien een fotoshoot of vrijspringen (en daar misschien foto's van maken)?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:57

oja wandelen is wel een goed idee! ik wandel nu zelf al de hele buurt rond dus met nog een paard en persoon er bij moet dat geen probleem zijn! en verder kan ik ook wel een keertje fotoshoot doen! maar ik mag na een week gaan sporten van de arts, dat begint dus morgen,maar me moeder wil bevestiging hebben en van haar moet ik dus wachten tot mijn wonden gecontroleerd zijn vrijdag..... nouja het moet dan maar! ik heb vandaag wel samen met mijn zusje gelongeerd, zij het touw vast en ik de zweep vast houden.

ik hoop dus heel erg dat ik vanaf vrijdag weer mag rijden! ik heb vandaag al wel 3 km gelopen en 5 km gefietst,tja je moet wat doen he?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:47

Undemanding time, gewoon bij je paard zijn en niets doen, niets vragen. Dat is geweldig voor de band met je paard.
Het is iets dat moeilijk is voor de meeste mensen, maar met niets doen doe je erg veel.

Neem die tijd eens om te kijken hoe je paard reageerd op vanalles, gaat hij bv bij je staan, of juist aan de andere kant van de bak/wei/stal, wordt hij nieuwschierig(geweldig als dat zo is) naar je? Als je paard met andere paarden in het land staat, kijk een naar de dynamiek van de kudde, erg leerzaam. Hoe staat jouw paard in de kudde, wat is zijn routine, observeer eens gedegen(schrijf je observatie's bv op, dat kan het een stuk minder saai maken).

Het is maar een korte tijd, misschien is het wel de beste les voor je om te leren niets te doen, zeker als je al zo onrustig wordt van even niets mogen doen! Zie het dus als een leermoment voor jezelf ipv als een beperking.

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:07

vrijheidsdresuur leuk misschien ? ben je toch lekker bezig

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:14

ik zou nog even wachten, met echt iets doen. de kans dat je wond niet goed is en je moet dan nog langer wachten dat is erger.

ik heb zelf 7 weken met mijn been in het gips gezeten van boven tot onder en mocht hem maar 10 % belasten. dus dan kun je echt helemaal niks. ik mocht van mijn moeder mijn paard nog niet poetsen. en helemaal in het begin was het al een feest als ik bij mijn paard kon komen want dat was ook niet altijd even makkelijk.

ik weet niet wanneer je te veel druk op je buik zet, maar misschien kun je iets in de zin van grondwerk doen? op vrijheidsdressuur is ook leuk. verder zou ik gewoon even rustig afwachten

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:11

ik heb precies hetzelfde gehad als jou. En ik snap dat je helemaal gek wordt, maar doe toch rustig aan. Ik dacht ook ik kan wel wandelen met mijn pony, maar ze gaf één ruk aan het halstertouw om te eten en toen was bijna mijn wond opengesprongen. Ik heb haar toen vakantie moeten geven. Dus geef je paard gewoon vakantie dan pak je haar later weer op anders ben je straks verder van huis.. (ik weet het dit wilde je niet horen, maar ik heb er wel van geleerd.) hoe beter je nu rust neemt, hoe eerder het over is. Dus nog even volhouden!:)