Met mijn zwarte draakje weer tussen de witte hekjes ( B )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Met mijn zwarte draakje weer tussen de witte hekjes ( B )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 21:23

Gisteren was het weer zover. Mijn zwarte draakje en ik mochten weer tussen de witte hekjes verschijnen. We hadden heel goed geoefend en ik vond het best wel heel lekker gaan. Tuurlijk was het niet perfect maar we hadden wel weer een winstpuntje te pakken, nr 18 in de B. We willen nog 1 keer B starten en dan gaan we het maar eens in het L1 proberen. Graag wil ik jullie mening over de proef ( wel lief blijven natuurlijk, we zijn nog lerende ) Commentaar is meer dan welkom, mits ook wel gewoon opbouwend en aardig :D . Ben ook wel benieuwd of jullie verbetering zien ten opzichte van eerdere topics.. :o

Eigen commentaar- benen stiller
- handen meer dragen

Laten jullie weer een berichtje achter :D

mang

Re: Met mijn zwarte draakje weer tussen de witte hekjes ( B )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:11

Ziet er fijn uit! Erg mooie, krachtige galop heeft je paard.
Je paard is linksgebogen of niet? Let erop dat je op rechts iets meer stelling vraagt. Wanneer je de volte opgaat of van hand gaat veranderen gaat zijn lichaam rechtdoor, alleen zijn benen gaan mee de volte op.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:20

Leuke proef, ik vind het goed voorwaarts gereden. Ik vind alleen dat je soms met lichtrijden wat achter blijft bij de beweging van je paard, met name als het tempo omhoog gaat. Blijft lastig, ik weet het, en het is een kwestie van meer balans krijgen en nog wat meer werken aan een onafhankelijke zit. Het is de B, dus je komt er vast wel!

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 09:44

Dank jullie wel. We zijn van ver gekomen :-)... Ze heeft de neiging om op links haar hoofd te kantelen. Daarmoet ik goed op letten. Wat betreft mijn houding.. Daar ben ik me van bewust :-).. Soms sprint ze onder mijn kont vandaan :-P.. Ik ga hier zeker veel op oefenen. De galop gaat gelukkig nu fijn. Ze heeft heel lang over gesprongen, maar dat doet ze gelukkig niet meer zo. Ben echt super trots op mijn friezelte :-D en hoop dat we ook in het L 1 winstpuntjes gaan rijden.

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:18

ik vind dat je dit proefje best wel goed rijd. jullie kunnen nog ver komen hoor :)

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 12:27

Dank je wel. Laten we het hopen :-D.. Maar daar gaan we zeker ons best voor doen.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:06

Daar heb je m'n knappies weer! In vergelijking met een half jaar geleden toen ik jullie leerde kennen, zijn jullie samen zó vooruit gegaan!!

Wat je zelf aangeeft je handen mogen iets hoger en je schouders wat naar achter, je moet trots zijn op wat jullie bereiken en hoe jullie t op jullie eigen tempo iedere keer weer voor elkaar krijgen. Dus trots in je zadel zitten, ik weet dat riet heel knap is, maar lekker voor je uit kijken met een rechte rug.
Voor het mooie mag ze er sommige stukjes iets meer doorheen en wat meer laag blijven, maar dat gaat ook helemaal goedkomen!!!

Ik ben trots op jullie!!

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 13:13

Dank je wel Tess. Je hebt gelijk. Ik ga hard aan die punten werken :-*

Bartello1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:51

Nette proef. Je mag van mij nog iets trotser gaan zitten :D Schouders goed naar achteren. Probeer ook wat meer weg te rijden met de middendraf, zie nu niet veel verschil en ook met hals strekken de hals wat meer naar kniehoogte rijden.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 20:56

Bedankt :D Ik weet dat mijn houding echt bagger is. Ik probeer er echt op te letten dat ik trotser zit ( want dat ben ik ook op mijn meisje )maar het lukt me gewoon niet |( . Middendraf en halsstrekken vindt Riet heel erg moeilijk. Ze doet het al beter als eerst maar ik weet dat dit allebei nog meer getoond moet worden. Hier oefenen we dan ook heel veel op.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:12

Ik vind het tempo te hoog. Ook zou ze meer over de rug mogen. Voltes moeten wel rond zijn. Dit waren die bij A in galop niet. Zo ook het geval bij de halve voltes. Halsstrekken heeft ze helemaal niet laten zien. Zou eerst aan die dingen gaan werken, voordat je de overstap naar de L gaat maken.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:35

Dank je Jenn :-)

@ Frieswytske Rietje heeft nogal de neiging om tijdens de proef in te kakken, dus vandaar dat ik het tempo hoog houd. Is misschien niet geweldig, maar wel praktisch want zo houd ik haar wakker. Het halstrekken is iets waar ik al heel lang op aan het oefenen ben, maar waar Rietje gewoon heel veel moeite mee heeft. Ik heb ook niet gezegd dat we perfect rijden, maar in vergelijking met hoe het eerst was zijn we enorm veel vooruit gegaan. En durf ik zo langzaamaan de overstap naar het L1 wel te maken. En ach ook daar zullen we in moeten groeien. En we zullen misschien niet altijd winst rijden, maar we gaan zeker ons best ervoor doen samen...

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:45

Je moet wel wat meer belans krijgen tijdens het rijden

Verder leuke combi

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:57

Dank je..

Ja, wordt aan gewerkt :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:26

Moderatoropmerking:
Berichten die tegen de regels van RT-HAW zijn zijn verwijderd.