Ik heb hier helaas ook te maken met een erg scheef gereden paard, met aan 1 kant ook meer spieren dan aan de andere kant, de ruiter zat in een bepaalde houding waardoor het paard alleen maar schever werd.
Mijn tip zou zijn kijk eens goed naar jezelf en daar wil ik niet mee zeggen dat jij de schuldige ben, maar ik zou wel graag uit willen sluiten dat je dat niet ben, dat je zelf recht op je paard zit en dus recht kan gaan richten omdat je je paard niet in de weg zit dus neem wat zitlessen zou ik zeggen.
Toen ik zelf weer op mijn paard stapte schrok ik er van in wat voor houding ze liep verschrikkelijk wat was ze scheef gereden ze liep gewoon in een vreemde S bocht heel apart (ook mijn rijinstructrice schrok er van toen ze er op zat, ze had vanaf de grond wel gezien dat ze scheef was, maar dat het zo erg was had ze niet gezien), ze duwde je in een bepaalde positie waar je eigenlijk niet in moest zitten want dan ging je mee in haar scheve houding en dat wil je juist niet, want daar worden ze alleen maar schever van.
Recht rijden/richten dat doe je niet in weken en vaak ook niet in maanden, maar soms in jaren vooral zoals in mijn geval als het paard dus extreem scheef gereden is. een probleem is sneller gemaakt dan opgelosd
Bij mijn paard kost het best veel moeite om aan de korte kant wat te rekken, ik wissel het heel goed af om het niet te zwaar voor haar te maken.
Doordat ze haar lichaam niet is zoals hij zou moeten zijn en ze dus haar spieren niet goed gebruikt is ze ook veel sneller stijf, goed losrijden is echt belangrijk heb ik wel gemerkt ik doe/vraag heel veel bochten, stelling, contra stelling, wijken, overgangen, voltes ( 20 meter, 10 meter, vergroten, verkleinen ook daar tempo wisselingen in) S-bochten, gebroken lijnen, afwenden.
Na het rijden spons ik haar af met warm water dat is goed voor de spieren,