rechter stelling gevoelige welsh cop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ziggy_a

rechter stelling gevoelige welsh cop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 09:23

Hallo. Mijn verzorg pony is heel gevoelig als ik mijn been aandruk. Zijn rechter stelling vind die lastig waardoor ik hem wil helpen mijn been aan te drukken maar zodra ik dat doet gaat die galopperen. Ik ga binnenkort met hem op les , maar misschien weten Julie ook wel hoe ik dit kan oefenen ? Alvast bedankt .

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:27

Volgende keer even je vragen in 1 topic plaatsen :)

Als hij aan galoppeert als jij stelling wilt vragen, zijn de commando's waarschijnlijk niet duidelijk genoeg van elkaar te onderscheiden.
Heb je les?

konijnte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:30

Misschien moet het dan eerst in stap oefenen of langzaam in draf. Maar welke hulp geef je normaal als hij wel in galop moet? Ik vind het namelijk best raar dat als jij je binnenbeen aandrukt hij in galop gaat. Want dat is helemaal niet de galop hulp.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:33

Het is Welsh Cob, geen Cop. Sorry kon het niet laten maar het ziet er zo stom uit :+

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 09:56

Just_sanneee haha ja sorry. Ja de hulpen zijn idd niet echt duidelijk. Hij was eigelyk bedoeld als kinder pony op een pension stal maar hij is te onvoorspelbaar gevoelig en schrikkerig , het is een super lief ponytje voor de rest. Maar goed me been maar iets aan te drukken en hij gaat vooruit. Moet hem vaak nog terug houden. Ja mijn nicht geeft me wel is les. En ga binnenkort op manege een les nemen.

ziggy_a

Re: rechter stelling gevoelige welsh cop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 09:59

Konijnte. Ja rustig alles leren doe ik al. Het is zo dat die heel gevoelig en zodra ik maar iets aanreikt hij al na voren gaat en @ ik dan ook nog met mijn teugels stelling vraag hij denkt dat die in galop moet. Hij is ongeveer 6 dus ook nog aardig jong. En werd eerder ook niet veel gereden dus hij wil niks liever dan lekker hard galopperen door de bak .

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 10:00

Magiccc Oeps ik zie het :( spellingfoutjeeee

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:18

Nogmaals... Welsh Cob met een B ipv. een P

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 12:27

Rhyddid , sorry hoor ! Lees even een na boven ja dankje wel.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:31

Rhyddid schreef:
Nogmaals... Welsh Cob met een B ipv. een P

Waar iemand wel niet over kan vallen.. Een spelfoutje! Jeetje..

Misschien dat hij stelling rechtsom gewoon moeilijk vind en is het makkelijker om aan te galloperen. Gewoon weer terug nemen en rustig opnieuw proberen, desnoods een stukje langzamer. Het wordt vanzelf makkelijker en dan kun je rustig aan het tempo opvoeren :)

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 12:34

Okee dus gewoon oefenen oefenen oefenen oefenen. (: dankje voor de tip leffroi.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:52

ziggy_a schreef:

Eerlijk gezegd vind ik dat je wel een beetje grote mond hebt. Dit is gewoon niet de juiste spelling van het ras. Heel simpel lijkt me..

Daarbuiten, als je al de voorgedragen eventuele oplossingen direct weer afwijst of direct verteld dat dat niet helpt naar jou zeggen, misschien moet je nog eens erover nadenken hoe je zelf bezig bent. Als jij al gaat beschrijven hoe alle 'knoppen' erop zitten of hoe jij dingen oplost met 'trekken en tikken' (uit je andere topic) dan zou het zomaar de oplossing kunnen zijn om eens over je doen en laten na te denken. En een gediplomeerd instructeur zal in dit geval niet verkeerd zijn :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:21

WPC-->RT-P

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 16:40

LdJ schreef:
ziggy_a schreef:

Eerlijk gezegd vind ik dat je wel een beetje grote mond hebt. Dit is gewoon niet de juiste spelling van het ras. Heel simpel lijkt me..

Daarbuiten, als je al de voorgedragen eventuele oplossingen direct weer afwijst of direct verteld dat dat niet helpt naar jou zeggen, misschien moet je nog eens erover nadenken hoe je zelf bezig bent. Als jij al gaat beschrijven hoe alle 'knoppen' erop zitten of hoe jij dingen oplost met 'trekken en tikken' (uit je andere topic) dan zou het zomaar de oplossing kunnen zijn om eens over je doen en laten na te denken. En een gediplomeerd instructeur zal in dit geval niet verkeerd zijn :)

Nee het is dat sommige mensen de moeite niet nemen om. Zin naar boven te lezen waarin staat dat ik al weet dat het verkeerd is geschreven. Ik zeg alleen dat het niet helpt als ik het al geprobeerd heb maar betekend niet dat ik er geen gebruik van maak.. en trekken en tikken leest u ook verkeerd en heb ik al is uitgelegd dat ik NIET TREK OF TIKKEN UITDEEL , het is dat mij ook is geadviseerd om met losse teugels op te stappen en ik dat niet meer doe en nu gewoon contact hou en NIET TREKKEN , en ik bedoel geen tik maar de zweep tegen ze kont houden als die na me toe draait GEEN TIKKEN , en dit bedoel ik niet brutaal maar ik hoop dat u het nu snapt. Ben geen beginner die voor het eerst erop zit en weet ook wel wat ik doe. Mijn nicht die MAG les geven en helpt mij hierin ook. En wat ik ook al zei is dat ik binnenkort de manege lessen met de pony opzoek . Mvg

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:40

Pff...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:06

Rhyddid schreef:
Pff...

Ach, gelukkig maak jij nooit foutjes :)