Graag wil ik jullie mijn merrie Carisma voorstellen. Ze is net 6 jaar en meet ong. 1m75.
Ik heb haar vorig jaar oktober als "onverkoopbaar" overgenomen en wilde deze uitdaging graag aan gaan.
Ze zat vol spanning en er was eigenlijk niet zonder rodeo mee te werken. Met proef rijden heb ik alleen maar een paar minuutjes gestapt voor de show en ben er al snel af ge stapt.
Ik vroeg me af waar haar gedrag vandaan kwam en ben begonnen met trainen vanaf de grond. Ze liep heel erg met ra buiten de massa en ben dit door middel van werken aan de hand recht gaan richten. Ik ben er niet op gegaan en heb haar eerst laten behandelen door Den Hoek en daaruit bleek het aan haar bekkenbodem te liggen.
Ik heb een half jaar met haar aan de hand gewerkt + longeren en hierdoor kwam er veel meer ontspanning en zette ze eindelijk ra er weer bij en was het 'hupsje' weg. Het werd een heel ander paard, ze was veel rustiger en de ontplofsessie waren eindelijk voorbij.
Af en toe legde ik het zadel erop en toen dat zonder spanning kon ben ik er af en toe eens op gaan zitten om een paar rondjes bitloos rond te stappen.
Na de 3e behandeling bij Den Hoek kon ik eindelijk echt aan de gang. Dit ging boven verwachting goed, wat was het fijn om voor het eindelijk met haar te draven en galoperen, en hoe! Wat een heerlijke gangen, eindelijk had ik een écht paard onder mijn kont.
Na een paar weekjes heb ik meteen mijn startkaart aangevraagd en na anderhalve maand rijden heb ik dus afgelopen woensdag mijn debuut met haar gemaakt! Een droom die uit kwam
We zijn er nog lang niet want nog steeds bouwt ze bij spannende dingen te veel spanning op en moet ik daar nog beter op in gaan spelen maar ik ben enorm trots hoe hard ze voor me werkt nadat al haar vertrouwen weg was.
Nou genoeg gepraat hier de foto's.
Inrijden:

Eerste proef:

Tweede proef:

Ze vond de grote letterborden erg eng en bouwde daardoor de eerste proef te veel spanning op waardoor die niet helemaal lekker ging, hier haalde ik 178 punten.
De tweede proef ging een stuk netter en hebben we een tweede prijs behaald met 185 punten!

Top gereden woensdag, jullie zullen vast heel ver komen samen
ziet er netjes uit hopen dat mijne het ook zo braaf gaat doen.