Gitan aan het werk in het zonnetje ( video)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Gitan aan het werk in het zonnetje ( video)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:38

Gitan heeft 2 weken rust gehad wegens maaglast. Hij krijgt nu medicijnen voor zijn maag en we mochten deze week terug trainen.
Ons niveau is bijna B zou ik zo zeggen :) Ons grote probleem is impuls. Het gaat al beter maar natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering.
Ook mijn houding kan veel beter.
Ik krijg les, maar ben benieuwd of jullie nog tips hebben. Een buitenstaander ziet vaak dingen die bekenden niet zien.

Link naar ons vorige topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1696371

In het begin
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 3747867266

Overgangen

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 3747867266

En tot slot de galop

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 0868096475

Hopelijk zijn de video's zichtbaar ( anders zal ik het nog eens proberen via youtube)

nathe

Re: Gitan aan het werk in het zonnetje ( video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:00

Ziet er heel ontspannen uit!

Hij mag wel wat meer vooruit en wat meer impuls, maar dat komt nog wel goed :-)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:12

Ik zou hem voorwaartser, met meer impuls willen zien! Dan gaat hij ook wat minder hangen in je hand (tenminste, dat idee krijg ik), hoef je hem niet bij elke pas aan te drijven, kun jij je benen stiller houden, wordt je houding nog netter! Ook bij het aanspringen in galop, mag je eerder reactie krijgen! Ook in dat filmpje vind ik hem een beetje 'sloffen' in draf.
Paard valt ook wat op de voorhand. Maargoed, als je de motor achter wat meer aanzet, zal dat ook beter gaan :)
Succes!
Het is een mooi paard! :j En je rijdt hem vriendelijk! :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:17

heel af en toe lijkt het alsof het paard niet helemaal lekker loopt (als in onzuiver)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:50

voorwaarts voorwaarts voorwaarts :)

wel een mooi paard

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:30

Ik vind dat je lekker bezig bent met hem...
Je benut de gehele bak, door veel figuren te rijden, voltes, af te wenden....
Alleen zou ik hem véél actiever maken...
Je ziet aan zijn oortjes dat hij lekker ontspant, maar hij moet net iets feller worden...wat vlotter.

Succes!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:26

Ik vind hem helemaal niet taktzuiver lopen (in draf), tegen het kreupele aan.
Kan ook heel goed dat het in dit geval om teugelkreupelheid gaat, aangezien hij zo traag loopt. Zorg ervoor dat hij niet in zijn eigen tempo kan lopen!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:20

Datjaa schreef:
Ik zou hem voorwaartser, met meer impuls willen zien! Dan gaat hij ook wat minder hangen in je hand (tenminste, dat idee krijg ik), hoef je hem niet bij elke pas aan te drijven, kun jij je benen stiller houden, wordt je houding nog netter! Ook bij het aanspringen in galop, mag je eerder reactie krijgen! Ook in dat filmpje vind ik hem een beetje 'sloffen' in draf.
Paard valt ook wat op de voorhand. Maargoed, als je de motor achter wat meer aanzet, zal dat ook beter gaan :)
Succes!
Het is een mooi paard! :j En je rijdt hem vriendelijk! :)

Ik heb het gevoel niet echt dat hij hangt in de hand. Meestal voelt hij juist heel licht.
Mijn benen is zoiets raar ik heb het gevoel niet dat ik elke pas drijf ( als je langs achter kijkt zie je dat ook dat dat niet het geval is) maar eerder beweeg door het lichtrijden ( weet niet of dat logisch klinkt).

Kwestie het voorwaartse en het vallen op de voorhand heb je helemaal gelijk. Ik probeer veel overgangen achter mekaar te rijden om hem beter te laten reageren op het been. Ook vooral tempowisselingen naar voren toe ( denk dat hem helemaal terug rijden niet echt een goede training is). Het is al een heel pak gebeterd tegen over vroeger ( filmpje kan ik tonen indien gewenst). Maar het kan ook nog een heel pak beter en dat weet ik goed genoeg.

Bedankt voor de complimentjes ook

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:22

noahlady schreef:
Ik vind dat je lekker bezig bent met hem...
Je benut de gehele bak, door veel figuren te rijden, voltes, af te wenden....
Alleen zou ik hem véél actiever maken...
Je ziet aan zijn oortjes dat hij lekker ontspant, maar hij moet net iets feller worden...wat vlotter.

Succes!

Met die ontspanning ben ik al heel blij, hij was vroeger nogal gespannen. Soms nog, maar ik krijg hem al terug sneller ontspannen.
En voor derest heb je helemaal gelijk :)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:23

44Myrthe44 schreef:
Ik vind hem helemaal niet taktzuiver lopen (in draf), tegen het kreupele aan.
Kan ook heel goed dat het in dit geval om teugelkreupelheid gaat, aangezien hij zo traag loopt. Zorg ervoor dat hij niet in zijn eigen tempo kan lopen!

Oei teugelkreupelheid klinkt ook niet goed. Wat betekend dat? Wat doe ik dan verkeerd?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:54

Ja, impuls het grote werkpunt he.
Maar jullie zijn al veel vooruit gegaan en jullie zullen je ook nog verder ontwikkelen als 1 team :)