Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
brighteyes85 schreef:Dank allemaal voor de reacties.
@Simpelman ik snap de redenering achter je oplossing en in mijn bakwerk en grondwerk ben ik er zeker mee bezig, maar alles wat ik binnen heb aangeleerd schijnt buiten niet meer te helpen. De rust en ontspanning die ik in de bak nu na 2 jaar heb bereikt, zijn buiten niet terug te vinden.
brighteyes85 schreef:Ik heb vanmiddag met mijn instructrice een lang gesprek gehad over deze kwestie. Zij heeft aangeboden om met een van haar paarden een keer mee te gaan naar het bos en te kijken wat ik kan doen om het op te lossen. Over twee weken heb ik een week vrij en dan gaan we naar het bos.
Ze wil eerst weten wat er precies gebeurd en wat ik op dat moment doe, zodat ze op dat moment aan kan geven wat ik kan doen om het op te lossen. Ze zei ook dat ze zelf ook wel mijn paard zou kunnen rijden en corrigeren, maar dat dit mij niet verder gaat helpen met het rijden omdat dit zo specifiek de wisselwerking tussen mij en me paard is en niet tussen haar en mijn paard.
Nogmaals dank voor de tips een aantal zal ik zeker gaan onderzoeken en kijken of dit voor mij en mijn paard iets kan opleveren.
(ja die zijn BLAUW
) opvliegende eendjes, putdeksels, omgezaagde bomen en het zaagsel wat zomaar op het pad ligt. Pffff ik kwam echt niet vooruit in het begin
maar uiteindelijk betaalt het zich uit want na een poos zijn er ook dingen die ze nog nooit heeft gezien niet meer eng, toeterende motors en vrachtwagens bijvoorbeeld.brighteyes85 schreef:Even een update;
@simpelman ik denk dat ik zelf af en toe nog doof ben voor wat mijn paard mij wil vertellen, omdat ik niet alle kennis in pacht heb om een paard te kunnen lezen. Ik ben inmiddels door clickeren het commando 'laag' aan het installeren aan de hand. Dit doe ik ook op de wei als ze gestressd is en als ze dan ontspant en haar hoofd laag doet krijgt ze een stukje wortel en mag ze mee terug naar stal. Ik denk ook dat ze zo leert om te ontspannen voordat ze naar stal gaat. Ze krijgt ook niet direct eten op dat moment, maar echt een half uurtje later.
Ze pakt het goed op, dus ik wil kijken hoe ik dit ga omtoveren naar onder het zadel.
brighteyes85 schreef:@simpelman ik ben bezig geweest met grondwerk (parelli en clickeren) dit doet ze goed als ik er naast loop, maar ik heb het idee dat ze me buiten niet vertrouwd als ik erop zit.