Uvino v. Fruhlingshaft @ Concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Uvino v. Fruhlingshaft @ Concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:35

Halloootjes :wave:

Afgelopen zaterdag heb ik concours in Well gehad, en een vriendin wilde zo lief zijn om foto's voor me te maken :)

Uvino is altijd een enorme stress kikker geweest, gelukkig heb ik nu zijn vertrouwen waardoor ik de stress op een laag pitje kan krijgen.
Hij heeft van Februari tot eind april stil gestaan ( eerst het slechte weer en daarna gebeten door een hond ) Dus had hem pas weer sinds een maandje opgepakt. Hiervoor ook 3 kwart jaar geen les meer gehad en sinds begin mei weer aan het lessen :)

Thuis loopt hij vele male beter naar mijn idee, veel actiever in de achterhand een meer opgericht. Op wedstrijd heb ik hem bewust lekker zijn rondje laten lopen omdat als ik hem actiever ga maken hij ontzettend heet wordt, wat ik in een b-proefje nu niet echt kan gebruiken.

De uitslagen van de 1ste proef was 193 en een 8ste plaats van de 30.
De 2de proef, 196 en 2de van de 18 :)

De foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reactie zou leuk zijn, maar wel netjes blijven :D

noahlady

Re: Uvino v. Fruhlingshaft @ Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:00

Ziet er mooi uit!
Heb twee kleine dingetjes... kijk meer naar voren en je handen rechtop, duim boven.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 14:01

noahlady schreef:
Ziet er mooi uit!
Heb twee kleine dingetjes... kijk meer naar voren en je handen rechtop, duim boven.

Klopt haha , kijk iets te graag naar hoe mijn paard zijn hals heeft.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:25

De foto's zien er niet verkeerd uit, maar ik vind je paard vaak te diep lopen.
Ik kan me voorstellen dat er op wedstrijd wat spanning bij komt kijken, maar ik zou proberen om iets meer ruimte te geven aan de voorkant en meer naar de loodlijn toe te rijden. Let ook op je handen, door ze een kwartslag te draaien (pianohandjes) zet je sneller meer kracht. Ook lijkt het alsof je je binnenhand wat hoger optilt dan de buitenhand. Hierdoor wordt het voor je paard erg aantrekkelijk om vooral stelling aan te nemen in plaats van lengtebuiging.
Ik hoop dat je er iets aan hebt :o
Gefeliciteerd met je punten iig +:)+

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:57

Vind het een erg fijn beeld geven verder ben ik het eens met het commentaar wat is gegeven :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:17

probeer hem wat meer op je kuit ipv spoor te rijden. vind het er verder wel netjes en vriendelijk uitzien! succes!

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:45

Ziet er netjes uit.
Werk nog aan je eigen houding inderdaad recht op zitten, naar voren kijken, maar dat is al gezegd.

Succes!

TheHorseShow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:26

Dustyenmax18 schreef:
Niemand verder tips ?

Ik had eigenlijk een beetje het idee dat je je hakken heel erg optrekt. Maar verder ziet het er echt vet netjes uit! :j

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 16:53

TheHorseShow schreef:
Dustyenmax18 schreef:
Niemand verder tips ?

Ik had eigenlijk een beetje het idee dat je je hakken heel erg optrekt. Maar verder ziet het er echt vet netjes uit! :j

Klopt, moet mijn been ook iets verder naar voor gaan leggen, hier zijn we mee bezig met de lessen.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:07

Let op je piano handjes

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 20:27

Jeja schreef:
Let op je piano handjes

Klopt haha hier ben ik ondertussen al vanaf, volgende week en die week daarop weer concours. :)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:35

Heej heej

Wat een leuke combinatie zijn jullie zeg.

Wat mij alleen een beetje stoort is dat ie bij haast elke foto zijn mond open heeft. Dit word natuurlijk gesnoerd door de sperriem maar toch.
Misschien proberen heb wat lichter in de mond te krijgen. Hij hangt ook een beetje heb ik het idee (is dat ook zo??)

Wel onwijs balen dat je zolang niks meer heb kunnen doen. Gebeten door een hond? Was het erg geïnfecteerd?? Of viel het mee.

Iig heel veel succes verder.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:30

Probeer je handen op gelijke hoogte te houden, ik heb het idee dat je paard hierdoor af en toe ook een klein beetje kantelt met het hoofd.
Verder denk ik dat het er nog netter uit zou zien als je paard iets meer met zijn neus naar voren liep, hij loopt nu soms iets te diep en het lijkt dan inderdaad alsof hij heel erg hangt.
Natuurlijk is het moeilijk te beoordelen vanaf een foto, sommige paarden lopen nu eenmaal lekkerder met hun neus iets voor of achter de loodlijn, maar als ik het zo zie, zou ik zeggen dat hij iets langer moet worden.
Succes ermee!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 14:57

MarlonNaldo schreef:
Heej heej

Wat een leuke combinatie zijn jullie zeg.

Wat mij alleen een beetje stoort is dat ie bij haast elke foto zijn mond open heeft. Dit word natuurlijk gesnoerd door de sperriem maar toch.
Misschien proberen heb wat lichter in de mond te krijgen. Hij hangt ook een beetje heb ik het idee (is dat ook zo??)

Wel onwijs balen dat je zolang niks meer heb kunnen doen. Gebeten door een hond? Was het erg geïnfecteerd?? Of viel het mee.

Iig heel veel succes verder.

Hij is continue aan het kauwen op het bit helaas, toch ga ik hiervoor niet de neusriem en sperriem zover aan trekken dat hij niet meer zijn mond open kan doen. Dit is voor hem een deel ontspanning. Hij hangt totaal niet in mijn hand het is dus echt puur van zijn kauwen waarbij hij nooit helemaal zijn mond sluit.

Ik zelf ben gebeten door onze hond, niet mijn paardje gelukkig. Dat van mij is helaas gaan infecteren ja, daardoor ben ik er zolang zoet me geweest.

xChanelx schreef:
Probeer je handen op gelijke hoogte te houden, ik heb het idee dat je paard hierdoor af en toe ook een klein beetje kantelt met het hoofd.
Verder denk ik dat het er nog netter uit zou zien als je paard iets meer met zijn neus naar voren liep, hij loopt nu soms iets te diep en het lijkt dan inderdaad alsof hij heel erg hangt.
Natuurlijk is het moeilijk te beoordelen vanaf een foto, sommige paarden lopen nu eenmaal lekkerder met hun neus iets voor of achter de loodlijn, maar als ik het zo zie, zou ik zeggen dat hij iets langer moet worden.
Succes ermee!

Klopt hier heb je helemaal gelijk in, mijn linkerhand is strenger als mijn rechterhand doordat ik in mijn linkerschouder vast zit ( ga hiervoor al naar de fisio )
Ook zijn we idd bezig met hem hoger in stelde, maar mijn instructrice die ik sinds 6 weken heb wilde hem eerst netjes over de rug hebben lopen, wat hij makkelijker vind als hij wat lager mag lopen, dit zijn we nu langzamerhand in stapjes omhoog aan het werken zodat zijn rugspieren wel aan het werk blijven, anders gaat hij sloffen met de achterbenen.
Verder bedankt voor je kijk erop :D

e3321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:39

Ziet er erg ontspannen uit! Misschien ietsjes te, maar daar kan je vanuit dit punt mooi aan werken!!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:47

Jullie zijn een mooie combinatie, wat een pracht paardje. Je ziet er geconcentreerd en zorgvuldig uit: je doet echt je best. Ik denk dat ik spanning in je armen zie. Kan je je schouders wat laten zakken en meer door je buik ademen? Ook helpt het wellicht als jij je kaken wat losser maakt. Ga eens lekker lachen op je paardje, gooi ook even bij jou de stress eruit. Verder lijkt het alsof je je paard op elke foto aanspoort. Klopt dat? Ik zie namelijk hakken steeds richting de buik. Overigens vind ik je onderbenen juist mooi naar achteren liggen.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 13:11

EvelienKiss schreef:
Jullie zijn een mooie combinatie, wat een pracht paardje. Je ziet er geconcentreerd en zorgvuldig uit: je doet echt je best. Ik denk dat ik spanning in je armen zie. Kan je je schouders wat laten zakken en meer door je buik ademen? Ook helpt het wellicht als jij je kaken wat losser maakt. Ga eens lekker lachen op je paardje, gooi ook even bij jou de stress eruit. Verder lijkt het alsof je je paard op elke foto aanspoort. Klopt dat? Ik zie namelijk hakken steeds richting de buik. Overigens vind ik je onderbenen juist mooi naar achteren liggen.

Klopt had inderdaad al uitgelegd dat ik vast zit in mijn linker schouder/arm waardoor ik daar veel spanning opbouw waardoor hij vast houd en ik nog meer spanning op bouw ( altijd leuk die ketting reacties :+ )
Leren ontspannen met wedstrijden moet ik idd ook echt gaan leren, vergeet snel dingen met de wedstrijd omdat ik puur bezig ben met de proef te onthouden en bochten door rijden wat hij erg moeilijk vind. Ik hoop dat dit bij meerdere wedstrijden wel weer gaat zakken, dit was mijn 2de officiële wedstrijd ooit vandaar.
Lachen op mijn paard is de grootste opgaven die er bestaat voor mij hahah, ik ben zo ontzettend geconcentreerd dat dit mij echt niet lukt en is ook het laatste waar ik aan denk. ( letterlijk en figuurlijk, afgroeten ohja lachenn!! :D )
Aansporen doe ik niet met elke pas, wel heb k de neiging om continue mijn hakken op te trekken, of ze gewoon niet uitdrukken. Net hoe je het wilt zien.
De onderbenen is mijn instructrice het juist niet mee eens, ze vind dat mijn onderbenen verder naar voor moeten liggen ( ongeveer bij de singel )

Dankjewel voor je reactie, meer tips zijn uiteraard welkom :)

Sapulcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:15

Leuk paard, ziet er ook goed uit! Ik heb soms wel wat het idee dat hij op de voorhand valt, let daar op :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:54

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:18

Prachtige combinatie!
In je voorwoord stel je al zoveel eisen, ik zou zeggen, ga lekker rijden! Het is overigens B waarin je instart!
Geniet!
Verder ben ik het eens met wat hier gezegd wordt, en wat je al zegt, ik zou zeker de sperriem niet strakker trekken. Dit zorgt voor veel spanning!
Ga lekker zo door! Top!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 22:14

Henrieke_ schreef:
Prachtige combinatie!
In je voorwoord stel je al zoveel eisen, ik zou zeggen, ga lekker rijden! Het is overigens B waarin je instart!
Geniet!
Verder ben ik het eens met wat hier gezegd wordt, en wat je al zegt, ik zou zeker de sperriem niet strakker trekken. Dit zorgt voor veel spanning!
Ga lekker zo door! Top!

Klopt, het is ook maar B maar wil toch eigenlijk 2 klasses vooruit werken als het even mogelijk is.
Ik heb jullie tips meegenomen in de proeven vandaag en hem vooral een stuk hoger ingesteld, en handjes netjes rechtop.
Dat resulteerde in een 5de plaats met 196 en 202 punten en een mooie 1ste plaats!!
Aankomende vrijdag mijn L1 debuut!

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:26

Wat een leuk beest !
Probeer wat meer naar voren te kijken, verder vind ik hem heel mooi lopen !