Springen verbeteren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Springen verbeteren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 18:54

Mijn springwedstrijdje van gisteren, S60. Heb 49 punten gehaald voor de geïnteresseerden :D
Ik heb graag tips maar hou het een beetje aardig alstjeblieft! :)

http://www.youtube.com/watch?v=fLHmhl6o ... e=youtu.be

Zelf vind ik dat ik iets meer mee naar voren moet gaan, ook met mijn handen. Helaas is er maar een sprong gefilmd, dit was wel een van de minder nette moet ik zeggen.

filly

Re: Springen verbeteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:48

door dat je pony tevroeg sprong kan ik er niet heel veel aan zien. maar ben je niet een beetje groot voor je pony?

Rijkie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:55

probeer niet te hoog boven je paardje uit te komen. Maak je zelf iets kleiner.. Niet dat ik dat zo goed kan hor hahah

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 19:57

Ze kwam inderdaad niet perfect uit. Nee ik ben niet te groot. Ik ben aan de lange kant dat weet ik ook, maar ik weeg niks en ze kan me makkelijk dragen. Het is trouwens niet mijn eigen pony maar van de manege. Ik groei ook niet meer en weeg ongeveer 40 kilo.
@Rijkje99: Dankjewel ik zal er proberen op te letten!

Op mijn profiel staan nog 2 foto's -onderaan- van het springen met mijn bijrijdpaard. Kunnen jullie hier misschien meer mee? :)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:22

Ik TeM, sorry :j
Misschien voor de eerst volgende keer eve de regels nalezen van HAW. ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:44

Ik zie niet echt waarom het fout staat? Ik heb ons niveau erbij gezet, het is een wedstrijd en het is een filmpje van 24 seconden waarbij je toch echt de pony kunt onderscheiden van de rest. Zo niet moet je echt een bril. Ik ben de persoon ook zelf. En tips/kritiek wil ik graag horen. Wat zie ik over het hoofd dan waardoor het toch niet hier thuishoort?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:48

Citaat:
voor HAW geldt een minimum van 5 foto's of een kwalitatief goed filmpje van minimaal 20 seconden.

één sprong is dan wat weinig werk...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:49

Maar er staat toch niet een min. aantal sprongen? Minimaal 20 seconden film en dit zijn 24 seconden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:50

Daar heb je gelijk...

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:48

ZeSteigert schreef:
Ze kwam inderdaad niet perfect uit. Nee ik ben niet te groot. Ik ben aan de lange kant dat weet ik ook, maar ik weeg niks en ze kan me makkelijk dragen. Het is trouwens niet mijn eigen pony maar van de manege. Ik groei ook niet meer en weeg ongeveer 40 kilo.
@Rijkje99: Dankjewel ik zal er proberen op te letten!

Op mijn profiel staan nog 2 foto's -onderaan- van het springen met mijn bijrijdpaard. Kunnen jullie hier misschien meer mee? :)

oke dan heb ik niks gezegt :) ik dacht dat het jou pony was

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:56

Het lijkt alsof je weinig controle hebt, probeer rustig te blijven zitten. Je pony komt erg groot op de sprong, als je zelf veel mee gaat tellen met de galopsprongen zul je de afstand beter gaan zien en kom je dus niet meer achter de beweging.
Wat betreft de controle, probeer ritme te houden en daarbij 1 tempo dat van jou is!
Wel een hele leuke pony! Succes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:05

Een sprong zegt niet zoveel over je rijden. Maar net op deze sprong plaats je de pony niet bepaald goed voor de sprong, ze springt iets te vroeg, dat kan dus wel wat beter!

Ook stuur je na de sprong totaal niet en is daar ineens het hek (ik schrok me dood :P) waardoor ze naar links gaat.

Probeer wat dressuurmatiger te rijden dus :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 22:56

@mereltjuh: Klopt ik ben heel slecht in afstanden inschatten dus daar oefen ik mee :j
En ze ging over het algemeen ook veel te hard haha :p

@Geryon: Ja klopt ook helemaal. Ze ging dus veel te hard en de jury zat links dus moest ik wel links. O ze in de goede galop zat kon ik niet voelen dus ik kijk altijd, en dat duurt langer. Oefen ik ook mee!

Heel erg bedankt voor jullie reacties!