Hoi!
Afgelopen week heeft Odette_ foto's gemaakt van mij les met Lilly.
Lil is een E pony van 7 jaar oud. Sinds oktober is ze van mij, daarvoor heb ik haar een tijdje verzorgd.
Dit was ons vorige haw topic:
[RT-HAW] Lilly voor het eerst op HAW
Ons niveau is nog beneden basis, maar door de fijne hulp die we krijgen zit er wel een stijgende lijn in het rijden.
Waar ik aan moet werken:
- rechtop zitten, niet naar beneden kijken & schouders ontspannen
- handen op gelijke hoogte en véél stiller houden
- knik in ellebogen houden
- meer met een constante verbinding rijden
- binnenteugel met rust laten!
- buitenteugel er (met name op de linkerhand) meer aan
- wendingen uitrijden en overgangen/figuren beter voorbereiden
- ...
Dingen waar we tegenaan lopen:
- soms loopt ze over haar buitenschouder weg, wat komt doordat ik haar niet voldoende opsluit aan de buitenkant
- tempo is niet gelijkmatig
Lil is heel vlug en gevoelig, wat ontzettend fijn kan zijn maar soms ook wel een beetje lastig. Zo is ze snel afgeleid en wil ze graag over haar tempo lopen. In het begin zijn we alleen maar bezig geweest met tempocontrole en vertrouwen. Nu komen we ondertussen een beetje toe aan echt rijden... waarbij ik vooral tegen mezelf en mijn houding aan loop. Het moet allemaal nog veel kleiner, zachter, stiller en vriendelijker, en ook bewuster. Galop komen we niet elke keer aan toe, maar dat vind ik niet zo erg. Daarnaast is dit niet ons eigen zadel, maar een leenzadel aangezien haar eigen aangepast moet worden.
En nog een paar foto's...

binnenteugel...

We hebben dus in ieder geval één keer per week les, maar reacties worden gewaardeerd