Gister met mijn friese ruin baron van 13 jaar oud op concours geweest. We starten momenteel L1 en ik ben erg benieuwd naar wat jullie vinden. zelf vind ik dat het hele plaatje nog wat rustiger mag ogen, ik heb altijd het gevoel dat hij niet voorwaarts is waardoor ik zelf te hard ga werken. Graag jullie mening en hoeveel punten jullie denke dat ik had.
Hoeveel punten je had geen idee, maar je heb vast je winstpunt? Ziet er leuk uit!
ietjelover
Geplaatst: 03-06-13 17:13
ik zie soms dat hij wat zijn hoofd eruit probeerd te duwen, bijvoorbeeld in de eerste boog van slangenvolte doorzitten. Daar moet jij op sommige stukken echt de moeite moet doen dat hij niet tegen de hand komt.
Verder deed hij het wijken niet echt, wat voor punt had je daar voor? hij moest meer scharen en meer zijwaards ipv voorwaards.
en zoals je zelf al zei, heel de proef oogt wat onrustig en dat komt idd omdat je er nog best wel wat aan moet werken om het voorwaards te houden maar ook dat hij niet tegen de hand komt. En het mag allemaal net iets netter afgewerkt en de oefeningen iets beter/netter.
Ik denk dat je rond de 180 punten had voor beide proeven
Wijken is inderdaad een probleem, hij wil niet recht opzei (altijd voorhand voor) en als ik er meer aan ga werken ontduikt hij het helemaal (in de training) door tegen de hand te komen en er vandoor te schieten. Op CC probeer ik het dan maar gewoon rustig te houden, in de 1e proef voor wijken naar links gaf dit een 5 en naar rechts een 6, de 2e keer bleef hij ook wel mooier in 1 lijn. De 2e proef voor wijken 2x een 5
persoonlijk vindt ik dat het het hoofd teveel link rechts gaat op sommige stukje. Je handen mag je meer voor je zadel dragen en probeer meer ontspanning te krijgen.
Ik ga mee met ietjelover hierboven, vind het er verder niet verkeerd uit zien. het beeld mag naar mijn idee inderdaad wat rustiger. Ik denk dat je net winst hebt gereden
bedankt voor jullie reacties! kan me er goed in vinden! M'n eerste proef inderdaad net winst met 181 punten, heel terecht vond ik. m'n 2e proef werd ik laatste (van 25 combinaties) met 164 punten. persoonlijk vond ik wat wel heel erg weinig