Soraya @ Selectie Mac Rider Cup 2013 België

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Soraya @ Selectie Mac Rider Cup 2013 België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 22:51

Dag allemaal!

Dit is denk ik mijn eerste topic 'HAW', maar ik ben momenteel zooooooo trots op m'n kleine meid.. Ik wou het gewoon even met jullie delen.

Soraya van het Trichelhof is een 8-jarige merrie. We hebben haar sinds haar 3,5 jaar en sindsdien is ze gewoon een droom van een paard. Ze wil altijd werken, doet altijd haar best.. Ik ben gewoon mega trots op haar.

De afgelopen jaren hebben we samen al veel prijsjes gereden, en soms moet je dan even 'een stapje terug'. Zo hebben we in oktober beslist om de wedstrijden even links te laten liggen en ons vooral te concentreren op het 'beter' worden. We mogen nog Z1 rijden hier in België maar we hebben de keuze gemaakt om pas terug op wedstrijd te gaan als we een goede Z2 proef kunnen rijden. We zijn nu ongeveer wel bijna klaar om dat te kunnen. Dus deze Mac Rider Cup Selectie kwam op een goed moment..

Ons mama heeft het filmpje gemaakt en heeft niet alles kunnen filmen omdat ze ook graag zelf meekijkt. Het is maar een kleine selectie uit de 20 à 25 min dat we daar gereden hebben, maar volgens mij krijgen jullie zo toch wel een indruk over hoe we samen de baan door gaan.

Zelf zou ik haar nog wat losser moeten laten en moet ik echt eens op mijn houding gaan letten. Haar draf is goed, maar haar galop zou beter moeten. Er zou nog wat meer sprong in mogen. De stap heb ik spijtig genoeg niet echt op film, ons mama vind dat niet zo interessant :D Haha. ze kan dus wel degelijk ook stappen :P

Nu.. Hopelijk kijken jullie naar het filmpje & hebben jullie nog wat tips voor me. Gelieve het wel vriendelijk te houden, ik weet dat er nog veel verbeterpunten zijn :D

De link:
http://www.youtube.com/watch?v=Rfy5BpIm ... tube_gdata

Ohja.. We mochten door *\o/* *\o/*
*\%/*

Groetjes,
Lien!

rea

Re: Soraya @ Selectie Mac Rider Cup 2013 België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 01:58

Proficiat, ik zou ook wel apetrots zijn op zo'n prestatie. +:)+

Eigenlijk was ik heel benieuwd naar de commentaren en instructies van diegene die daar in het midden staat dus vind ik het jammer van dat achtergrondmuziekje. (ik erger me eraan :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 04:43

Leuk paard!

Als verbeterpunt zie ik je aanleuning tijdens de verzamelingen, die mag echt stiller en luchtiger.
En ik weet niet of het aan het camerastandpunt ligt dat het zo lijkt, maar het heeft er in ieder geval de schijn van op het filmpje dat je paard in de linkergalop continue de rechterschouder laat vallen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:32

Wauw Lien, supermerrie is Soraya! Die afdruk en schwung, prachtig om te zien.
Gefeliciteerd dat jullie door mogen!
Zie ik daar nog een bokker door het beeld rijden op een knappe vos?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 07:34

Bedankt allemaal!

Rea, meeste commentaar op het filmpje was voor andere mensen, daarom het muziekje. Ik kreeg vooral te horen dat het allemaal nog iets 'makkelijker' zou mogen. Ik wil vaak nog te hard helpen. In de draf zou het achterbeen er nog beter aan mogen en in galop moest ik opletten dat ik niet te verzameld wil gaan. Moest altijd goed vooruit gaan.

Daisy, haha, bloos bloos. Denk niet dat ze snel weg gaat. Papa gaat dat niet over zijn hart krijgen, Saartje is echt zìjn trots.

Sonja, bedankt voor de 'commentaar'. Klopt wat je zegt, ik moet denk ik vooral nog vriendelijker rijden met mijn handen. Ik wil haar vaak nog te vast houden terwijl dat niet nodig is. Galop is inderdaad een groot werkpunt.

Idra, bedankt. Ja hoor, Webster komt ook vaak in beeld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:34

Behalve dat het wat luchtiger mag, mag je ook best wat meer 'verantwoordelijkheid' bij je paard neerleggen. Je hebt een fijne aanpakker, die het duidelijk voor je wil doen. Niet gaan 'pamperen', maar iets meer 'zichzelf laten redden' zodat jij rust/tijd/energie over hebt voor de rest. Je bent iets te veel controlfreak in je rijden.

Gekke tip doen nog?
Kijk eens of je een keertje op een goed westernpaard kunt rijden, en pas toe wat je daar voelt. Paard en ruiter ieder hun eigen werkje, met daardoor een hoger teamresultaat :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 13:30

Klopt helemaal wat je zegt :D Het is nu al beter dan vroeger, maar het zou nog beter moeten.
Inderdaad een gekke tip, ik weet hier nu niet in 1, 2, 3 een westernpaard staan in de buurt. Maar moest ik ooit de kans krijgen ga ik het zeker niet laten. Ik zou graag eens spinnen :P Haha.

Trouwens, voor diegene die graag nog tips geven: Wat met mijn houding?
Ze vonden dat ik teveel naar voor zat, waar ik me wel in kan vinden. Mijn zadel ligt ook niet goed, ben momenteel nog opzoek naar een goed zadel voor Soraya. Maar verder zijn tips op dat gebied ook welkom.
(Kan ook wel zijn dat ik teveel naar voor zat doordat ik twee dagen ervoor gevallen was. Mijn nek/schouders/rug deden toen nog veel pijn. Maar dat heb ik daar niet vermeld, ik wil geen excuses zoeken :D )

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:18

Soraya is toch echt een geweldig paard! Super draf! En jij twijfelde nog??? Ik had er mijn linker hand voor in het vuur gestoken (ben linkshandig, daarmee :P ) dat je door ging zijn. Ik zag het aan de reactie van de man, je deed een ronde en ik kwam juist achter hen door toen hij zich naar die vrouw boog en iets in haar oor fluisterde en naar jou wees. Waarschijnlijk "die moet erbij :D "

Ja, Lobke, Ik was er ook. Helaas was ik niet geselecteerd, de leerlinge van de jury wel...

Lien, misschien een Mac rider overwegen??? Zijn wel super goeie zadels.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:32

Over haar draf twijfel ik niet Nathalie :P Maar de rest moet gewoon nog beter.. En ook ikzelf moet nog beter worden. Maar het is wel pakken beter dan pakweg een jaar geleden, dus we zitten nog in de groei.

(Trouwens, Donderwolk gaat dat super doen! Ik duim!! :P)

Een Mac rider gaat er niet komen, voor de moment kan mijn budget dat niet aan :D Morgen krijg ik al 4 zadels om te passen, dus wie weet zit er al iets tussen ;)

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:43

Woooowwww Lien, wat loopt soraya goed.. Haar draf is echt mooi spectaculair en je betn volgens mij meer dan terecht door. Lekker knallen met Soraya en ik denk dat we nog veel van jullie gaan horen! Supercombinatie !!!!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 15:28

WildThing schreef:
Woooowwww Lien, wat loopt soraya goed.. Haar draf is echt mooi spectaculair en je betn volgens mij meer dan terecht door. Lekker knallen met Soraya en ik denk dat we nog veel van jullie gaan horen! Supercombinatie !!!!

**BloosBloos**

Bedankt! Ik ben echt super trots op m'n kleine meid!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:54

Zoals ik al zei: had jullie enkel op foto zien rijden, en amai, op video is het nog beter :D
Super paard die Saartje! Dikke proficiat met de selectie :)

Wie was de jury eigenlijk?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 14:16

Héél erg bedankt!!

Jury's waren P atr ick Ma nin tveld, Jac qu el ine Fie ch ter en Ma art en Va n St ek.

PM gaf de 'les', JF stond in het midden om te kijken wat we deden met de tips die we kregen en ze schreef ook opmerkingen op het protocol en MVS keek vanaf de zijlijn toe. Ze hebben wel met drie overlegd voor ze beslisten wie er door mocht.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:29

Spijtig dat er hier zo weinig reacties op komen, zo'n geweldig paard!!!

Komaan bokt, jullie mogen ook iets zeggen als het goed is :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:17

Owh, Nathalie, wat ben jij lief.

Ik bekijk het positief: al zoveel mensen die het topic bekeken hebben en zo weinig reacties.. Dan zal ik zo slecht nog niet bezig zijn.. Anders had ik wel meer reacties gehad :')

Hoop ik toch.. :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:51

Ik snap wel dat jullie door zijn! WAUW wat een schitterend paard, ziet er heel fijn uit.

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:02

Hey Lien!
Wat een leuk paard :j
Je ziet dat ze echt wil werken, je mag terecht trots zijn op haar!
Ben benieuwd hoe ver jullie gaan geraken in de toekomst, succes!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:15

Leuke combinatie zijn jullie, het geeft een fijn beeld.

Tip: je hebt de neiging om haar teveel terug te rijden in de galop.
Gun haar juist een stukje meer snelheid, dan komt er ook meer sprong in.
Verder valt er weinig op te merken eigenlijk, ik heb je andere filmpjes ook bekeken.
En je ziet vooruitgang, en dat is goud waard.

Blijf zo doorgaan. _/-\o_

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 10:03

Bedankt allemaal!

Sonador: dat hebben ze me daar inderdaad ook gezegd. Ik doe dat blijkbaar altijd want m'n lesgever had de dag ervoor nog gezegd: Lien goed vooruit rijden in galop. En wat doe ik dan.. Juist ja.. Terug rijden :P
Leuk dat je ook onze andere filmpjes hebt bekeken! Bedankt ;)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:33

Wat een power in die draf! Als je ook die power in galop vast houd, dan gaat het volgens mij winstpunten regenen!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:42

Jullie zijn echt een prachtige combinatie! Haar draf blijft me verbazen! :)

Veel succes nog! Maar dat komt zeker wel goed :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 19:35

Bedankt allemaal!

Laat die winstpunten maar komen hoor, zou ik niets mee inzitten!

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:41

Wauw! normaal kijk ik die filmpjes nooit af, maar deze kon ik maar niet weg klikken. :o
Wat een heerlijke draf heeft ze zeg, prachtig paard :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:56

Wauw Lien. Wat heb jij Soraya al mooi voor elkaar en wat kan die lopen :~
Ik heb ook een ander filmpje bekeken van jou en soraya die erbij stond en wat heb jij al vooruitgang geboekt met haar. Op je vorige filmpje was je veel aan het drijven waardoor ze ook steeds met haar staart zwiepte. Dit is nu zo goed als weg, maar ik merk het nog een beetje op deze video. Dus mischien kan ze toch nog iets meer reactief voor het been zodat je minder moet inwerken ? Qua draf zie ik inderdaad dat ze iets meer achterbeen zou mogen hebben. Ik doe het je in ieder geval niet na en ik zie mijn merrietje ook nog niet meteen zoals soraya de bak doorlopen. Goed bezig en proficiat dat je door mag *\o/*

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 11:39

Anne, bedankt! Da's wel een groot compliment ;)

Betadine, Soraya reageert wel erg goed op mijn been hoor. Maar ik moet gewoon mijn benen stiller houden. Bij Soraya gaat het nu al best goed, maar met Bono heb ik dat nog veel erger. Ik ben sinds deze winter regelmatig zonder beugels aan het rijden om dat onder controle te krijgen. En er is verbetering zichtbaar. Al moet het nog wel beter, dat geef ik toe :P Achterbeen mag er inderdaad nog meer aan, dat kan ze zeker. Op vreemde plaatsen vergeet ik soms nog wat te rijden waardoor het allemaal wat 'simpeler' word. In de training lukt dat al beter. Dus dat zal nog wel komen zeker.. Ooit :D

Bedankt Luv :D